חדשות בארץ

בדרך לממשלה: נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים

עם חתימת ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד וימינה, הושלמה החתימה על כלל ההסכמים עם השותפות הקואליציוניות והם הונחו במזכירות הכנסת. הצבעת האמון בממשלה תתקיים ביום ראשון בשעה 16:00

בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מפלגת יש עתיד השלימה בצהריים (שישי) את חתימת ההסכמים הקואליציוניים מול כל המפלגות השותפות לקואליציה. כלל ההסכמים הונחו במזכירות הכנסת, וזאת לקראת הצבעת האמון בממשלה החדשה, ה-36 במספר מקום המדינה, שתתקיים ביום ראשון הקרוב.

ההסכם האחרון, שנחתם מול מפלגת ימינה, מוגדר כהסכם היסוד המחייב את כל השותפות לקואליציה. יו"ר ימינה נפתלי בנט יכהן כראש הממשלה בחלקה הראשון של הקדנציה, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כראש הממשלה החליפי. הרוטציה ביניהם תתקיים ב-27 באוגוסט 2023.

מוקדם יותר חתמה יש עתיד על הסכמים קואליציוניים עם מפלגת העבודה, תקווה חדשה וכחול לבן. במהלך הלילה נחתמו ההסכמים עם ישראל ביתנו ורע"מ, לאחר שאתמול נחתם ההסכם עם מרצ.

בהסכם בין יש עתיד וימינה סוכם כי חוק הגיוס יקודם במתווה משרד הביטחון, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20, וגיל הפטור יעמוד על 21. בנוסף, ייבחן מודל חדש בתחום השירות הלאומי-אזרחי לאוכלוסיות מסוימות. עוד נקבע, כי יקודם שינוי בגוף הבוחר את הרב הראשי לישראל כדי להביא לבחירת רב ראשי ציוני. בראש הוועדה לבחירת דיינים יעמוד שר הדתות מטעם ימינה, ולצידו יכהן שר מטעם תקווה חדשה.

בנספח להסכמים הקואליציוניים, עליו חתומות כל מפלגות הקואליציה, נקבע כי הממשלה תפעל באמצעות חקיקה ליצור תחרות בתחום הכשרות והאחדת סטנדרטים בתחום. בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים, תיפתח האפשרות לגיור באמצעות רבני ערים. בימינה טענו, כי מלבד נושאים אלו יישמר הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, וכי למפלגה זכות וטו על כך.

על פי ההסכמים השונים, הממשלה תחוקק חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או שמונה שנים. במקביל, בהסכמים עם תקווה חדשה וישראל ביתנו הוכנסה הכוונה להעביר חוק צינון, שימנע מראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. מדובר בהצעת חוק שהניחו חברי הכנסת של תקווה חדשה בשבוע שעבר על שולחן הכנסת. למרות הביקורת הציבורית שנמתחה על החוק המוצע כחוק בלתי דמוקרטי, הוא הוכנס כאמור לחלק מההסכמים. בימינה הכחישו בתחילת השבוע את הכוונה לחוקק את החוק, אולם היום אמרו גורמים במפלגה כי הוא לא נפסל על הסף ותישקל התמיכה בו.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות על הכנסת החוק להסכמים הקואליציוניים: "כבר שנים שהתקשורת והשמאל מזהירים מפני קיצה של הדמוקרטיה. ועכשיו, כשזה ממש מגיע, שחור על גבי לבן בהסכם קואליציוני רשמי – דממה. בושה!".

"זה יזכר לדיראון עולם כנקודת השפל הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית", הוסיף קרעי. "שישה מנדטים עלובים שגנבו את דעת הבוחר מנסים גם למנוע ממנו את הזכות לבחור בנתניהו".

תגיות:יש עתידימינההסכם קואליציוניבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה