חדשות בארץ

ח"כ זנדברג מציעה: "סל קליטה" ליוצאים בשאלה

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הגישה הצעת חוק, לפיה מי שלמדו במוסד חינוכי חרדי ועזבו את החברה החרדית יזכו לקבל מהמדינה סל קליטה, בדומה לעולים חדשים. יש עתיד ומרצ חתמו על הסכם קואליציוני, הכולל התחייבות לפעול לקידום זכויות להט"ב ולקידום תחבורה ציבורית בשבת

מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק, שנועדה לתקן את חוק סל הקליטה ולקבוע כי יוצאים בשאלה יהיו זכאים לסל קליטה בדומה לזכאותם של עולים חדשים.

מדובר בהצעת חוק, שהונחה כבר על שולחן הכנסת הקודמת על ידי זנדברג, והיא שבה והגישה אותה מחדש בסוף החודש שעבר. בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "התמיכה ביוצאים לשאלה אינה ממוסדת, מועטה, נעשית על בסיס פרטי וללא כל תמיכה מצד המדינה". על פי ההצעה, מי שלמד במוסד חינוכי חרדי ועזב את החברה החרדית יזכה, כאמור, לתמיכה כספית מהמדינה.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב בציניות כי מדובר בהצעה שאינה מושלמת דיה: "את מימון סל הקליטה תבקש זנדברג (בהצעת חוק נפרדת) לממן דרך קנסות לחוזרים בתשובה. שמחתי לעזור".

בתוך כך, מרצ ויש עתיד חתמו הערב (חמישי) על הסכם קואליציוני ביניהן. זהו ההסכם הקואליציוני הראשון שנחתם באופן סופי, והוא כולל התחייבות של הצדדים החתומים "לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם" על מנת לקדם זכויות להט"ב כולל הכרה בהם כנשואים, לקדם תחבורה ציבורית בשבת, ולבטל את חוק המרכולים.

בנוגע לתחום המדיני, הוסכם כי "יש להימנע מצעדים חד צדדיים". עוד נקבע, כי לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמת מרצ. מטעם מרצ יכהנו בממשלה שלושה שרים במשרדי הבריאות, הגנת הסביבה ושיתוף פעולה אזורי. ועידת מרצ תתכנס מחר כדי לאשר את ההסכם הקואליציוני ולאשר את מינוי השרים.

ישיבת הכנסת המיוחדת, בה תיערך הצבעת האמון בממשלת הרוטציה החדשה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תחל ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00. על בנט ולפיד להניח את כלל ההסכמים הקואליציוניים החתומים על שולחן הכנסת עד מחר בשעה 16:00.

תגיות:מרציש עתידתמר זנדברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה