חדשות בארץ

דרעי: "להעביר מיידית את הפעוטה בת השנתיים לישראל"

שר הפנים אריה דרעי פנה לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, וביקש לאפשר להוריה של הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים, הסובלת מנזק מוחי, שלא לנתקה ממכשיר ההנשמה ולהביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי

  • כ"ט סיון התשפ"א
דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי פנה אתמול (שלישי) במכתב לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, בו ביקש מהרשויות הבריטיות לאפשר להורי הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי.

הפעוטה, בת למשפחה של חסידי בעלזא, סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך בעקבות סיבוך בלידתה, ומאושפזת מאז הלידה בבית חולים. בית המשפט העליון לענייני משפחה בלונדון קבע לאחרונה כי יש לנתקה ממכשיר ההנשמה אליו היא מחוברת, וזאת בניגוד לעמדתם של הוריה.

השר דרעי ציין במכתבו כי הילדה והוריה הינם אזרחי ישראל, וכי על פי חוות דעתם של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בארץ. הוא הוסיף כי יש למנוע את ניתוק הפעוטה ממכשיר ההנשמה, ולכן ביקש לאפשר להעבירה לישראל באופן מיידי.

בהמשך למאמצים להביא את הפעוטה ארצה, שוחח השר דרעי עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובולי ועם ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ אייל סיסו כדי למצוא פתרון לסוגיה.

בתחילת השבוע פנה שר הבריאות יולי אדלשטיין למקבילו הבריטי, מאט הנקוק, וביקש שלא לנתק את אלטע מהמכשירים ולהעבירה לישראל: "בית החולים עתר לבית המשפט העליון בבקשה לאשר לנתק את אלטה מהמכשיר אליו היא מחוברת, דבר שיביא למותה. על פי חוות דעת משפטית שצורפה לבקשה מטעם בני המשפחה, ולדעתנו מקובלת, על פי החוק הישראלי בנסיבות בהן ההורים מתנגדים להפסקת הטיפול הרפואי העלול להוביל למותו של הילד וכי תוחלת החיים עולה על שישה חודשים – אסור להפסיק טיפול רפואי".

אדלשטיין ציין כי "הוריה של אלטע הם יהודים אורתודוקסים ואזרחים ישראלים, החיים את חייהם על פי הדין העברי, והם מעוניינים להעביר את אלטע לאחד משני בתי החולים בישראל שהביעו נכונות לטפל בה. אודה אם תוכל לסייע במתן אפשרות למשפחת פיקסלר להביא את אלטע להמשך טיפול בישראל".

אביה של אלטע, אברהם פיקסלר, סיפר בריאיון בלעדי ל-N12: "במשך שנה שלמה היינו בבית החולים עם הרופאים, ואף אחד מהם לא אמר שהיא סובלת. אני חושב שבתור אבא יש לי זכות לקחת אותה הביתה לישראל ולהשאיר אותה בחיים. אנחנו הורים ואנחנו אוהבים את הבת שלנו. ילד זה לא משהו שאנחנו בוחרים אלא מקבלים ואוהבים אותו כמו שהוא".

"אני חושב שישראל צריכה להרים את הקול ולהגיד 'תחזירו לנו את האזרחית שלנו'", הוסיף האב. "זה פשוט גזר דין מוות. לכל אחד מעם ישראל אמור להפריע, כל אחד שיכול לעזור אמור לעזור. אני מתחנן באמת מכל הלב: תעזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים".

תגיות:בריטניהאריה דרעייולי אדלשטייןמכשיר הנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה