הריון ולידה

הילדה נולדה ללא דופק בחודש חמישי – עד שקרה נס שאפילו הדהים את הרופאים

מרטין ובקס לא ציפו שביתם תיוולד כל כך מוקדם, אבל זה קרה. לאחר ניתוח חירום קיסרי, הגיעה לעולם ווילו, אך ללא דופק. הרופאים כמעט הרימו ידיים, עד שקרה דבר מדהים

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

מרטין ובקס התרגשו לקראת לידת ביתם הראשונה, אך הם לא ציפו שהיא תיוולד מוקדם כל כך. במהלך ההיריון של בקס, כל הבדיקות היו תקינות, אך בבדיקה שגרתית במהלך החודש החמישי להריונה, בקס גילתה שלתינוקת שטרם נולדה יש בעיה לבבית. משום כך, בקס נאלצה לעבור ניתוח קיסרי חירום עם הרבה חששות – מה הסיכויים שתינוקת כזו תשרוד לאחר 5 חודשי הריון בלבד?

החששות שלה היו מוצדקות. כשהתינוקת יצאה לאוויר העולם, ליבה הפסיק לפעום. בקס חששה שמשהו לא כשורה  כשלא שמעה את התינוקת הטרייה שלה בוכה. מהר מאוד היא הבינה שהיא נולדה ללא דופק. בקס החלה לבכות ללא הפסקה, אלא שלאחר 8 דקות שהרגישו כמו נצח – קרה נס שהדהים את הרופאים.

למרות הסיכויים האפסיים להצלתה, הרופאים לא וויתרו והמשיכו לנסות להחיות את התינוקת באמצעות פולסים חשמליים במשך 8 דקות שלמות. בחסדי השם – התינוקת חזרה לחיים! הנוכחים בחדר לא האמינו למראה עיניהם והבהילו את התינוקת לטיפול נמרץ, שם ביצעו הליך רפואי שנקרא "מוח היפותרמי". הם הניחו את התינוקת באינקובטור והורידו את טמפרטורת הגוף שלה ל-33 מעלות בלבד. זאת על מנת לוודא שלא נגרם נזק מוחי בעקבות הדקות הארוכות של חוסר חמצן.

התינוקת, שכבר קיבלה את השם ווילו, עברה את הטיפול במשך כמה ימים, במהלכם ההורים לא הורשו לגעת בה, אך היו שם לצידה עם תקווה שווילו הקטנה תתחזק. "היא לא בכתה במשך שבועות בגלל שהיו כל כך הרבה צינורות בגרון שלה. היא לא ידעה איך לבכות", אמרה בקס. "זה נשמע מוזר, אבל כל מה שרצינו זה לשמוע את התינוקת שלנו בוכה".

לאחר ארבעה ימים באינקובטור, טמפרטורת הגוף של ווילו התייצבה ובחסדי שמיים היא לא סבלה מנזק מוחי.

מאז, "היא התאוששה בצורה מושלמת", אומר אביה מרטין. "הזהירו אותנו שהיא עלולה לסבול מבעיות התפתחותיות, אבל עד עכשיו היא מושלמת. תינוקת בריאה לחלוטין".

תגיות:רץ ברשתהריוןלידהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה