דתות

מדוע ישראל לא מצליחה לְרָצוֹת את האו"ם?

הצביעות בשנאת ישראל בלתי נתפסת, אך יש מאחוריה סיבה שורשית. מתי נבין שהתרופה האמיתית לאנטישמיות היא להיות גאים ביהדותנו?

  • כ"ח סיון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כפי שראינו בכתבות הקודמות, החמאס תובע את השמדתנו המוחלטת ללא תנאים, כפי שגרמניה הנאצית תבעה את השמדתנו המוחלטת ללא תנאים.

יהיו שיאשימו את התרבות הערבית ב"פרימיטיביות", ויסבירו את האנטישמיות הערבית בתור שנאה עיוורת חסרת מעצורים, שהינה תולדה של פראיות שבטית-מדברית. אך אם זו היתה האמת, כיצד נסביר את הצטרפותן של מדינות מערביות ונאורות להגנת החמאס, והשמצת עם ישראל המבקש להגן על קיומו?

נמצא שפרימיטיביים ונאורים, אנשי המערב הפרוע ואנשי השכלה, חוברים יחד במאה ה-21 בדעה משותפת נגד עם ישראל. האם נפרש זאת כצירוף מקרים?

מועצת זכויות האדם ביקשה להקים ועדת חקירה בינלאומית בעקבות מבצע "שומר החומות". מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה אישרה לפני כשבועיים (27.05.21 למניינם) ברוב קולות הקמת ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לאירועי האלימות האחרונים בשטחים ובישראל, כולל במזרח ירושלים ובעזה (24 מדינות תמכו בהחלטה, תשע התנגדו ו-14 נמנעו). נציבת האו"ם לזכויות אדם: "ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה".

במשרד החוץ בירושלים התרעמו נגד ההחלטה: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום על ידי המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4,300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

הצביעות מרקיעה שחקים, שכן המדינות שמגנות אותנו, פעלו ופועלות מאז ומעולם בצורה קיצונית ובלתי רחומה מול כל אויביהן.

האם מישהו זוכר שבשנת 2014 למניינם, רוסיה גינתה אותנו בוועדת האו"ם, לאחר שהפילה מטוס מלזי והרגה 298 נוסעים הולנדים? אנו רואים שמדינות אחרות לא לוקחות סיכונים, ואינן מתחשבות כלל באזרחים חפים מפשע כשיש חשש לטרור, אך כולם מוצאים תירוץ להשמיץ את ישראל המגנה על עצמה, אפילו מול ירי חי שמטרתו להרוג.

הצבא הישראלי נהג בצורה המוסרית ביותר שיכל תחת המצב, ועשה זאת טוב יותר מכל צבא אחר בעולם. החמאס כמו תמיד בחר לעשות בכך שימוש ציני, הופך את האזרחים למטרות, בעוד צה"ל עשה ככל יכולתו למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע. למרות שצה"ל הראה לעולם שהוא מוסרי מכל הצבאות, משמיצים אותו וכותבים עליו את הדברים החריפים והמכוערים ביותר בתקשורת העולמית. לא אנשים טפשים ושלוחי רסן עושים זאת, אלא משכילים ונאורים.

כך לדוגמה, לאחר המלחמה הקודמת עם עזה, פרסם העיתון הרפואי והמפורסם "Lancet" מכתב פתוח עליו היו חתומים 24 רופאים ומדענים מאירופה, יחד עם עצומה נגד ישראל עליה חתמו עשרות אלפי אנשים. במכתב ההשמצה של כתב העת המדעי, נאמר: "אנו, רופאים ומדענים, מבקשים מחברינו, אנשי מקצוע ותיקים וצעירים, להוקיע את התוקפנות הישראלית... אנו מזועזעים מהמתקפה הצבאית של ישראל על אזרחים בעזה, תוקפנות שאותה מסווה ישראל כאילו היא מענישה מחבלים. ישראל מפיצה שקרים ומציינת כי אזרחים בעזה הם בני ערובה של החמאס, ואילו האמת היא שהם שבויים בידי הישראלים והמצרים". בסוף המכתב נכתב באופן רגשי ומאוד לא מדעי המשפט הבא: "התנהגותה של ישראל מעליבה את המין האנושי, את האינטליגנציה ואת כבוד האדם. ישראל מבצעת מעשי טבח איומים ופשעים נגד האנושות. ישראל מבצעת פשעי מלחמה והעולם חייב לנקוט סנקציות מיידיות נגד ישראל, כולל הפסקת כל סחר והסכמי שיתוף פעולה עם אירופה" (26.07.14, מאת ד"ר איתי גל, ynet).

בזמן שכתבו את מכתב הנאצה ההוא, טבחו בסוריה 180,000 איש. אך הם לא גינו את הטבח בסוריה, במצרים, בלוב ובסודן. רק עם ישראל לבדו נמצא על הכוונת.

בעקבות הפרסום בכתב העת, ביקש ארגון בשם "Honest Reporting" לחקור את התופעה המוזרה של העיסוק הנרחב של עיתונות רפואית בסבל הפלסטיני. ד"ר סיימון פישמן בידקה בדיקה באמצעות מאגר המידע הרפואי של גוגל, PubMed.

ד"ר פישמן גילה שכאשר נהרגו 1508 פלסטינים, הם זכו ל-2508 אזכורים בעיתונות הרפואית, אך כאשר נהרגו 200 אלף בוסנים ו-800 אלף רואנדים, הם זכו ל-1287 איזכורים בלבד! כאשר בשנת 2002-2006 למניינם נהרגו 400 אלף סודנים (דרפור), הם לא זכו בכל העיתונות הרפואית ליותר מ-135 אזכורים... ב-1998 נרצחו כ-180 אלף כורדים, ולא זכו ליותר מ-55 אזכורים בעיתונות.

פירוש הדבר הוא שעיני כל העולם נשואות אך ורק לישראל, ושכולם משמיצים אותנו באופן מיוחד ויוצא מן הכלל. זו עובדה.

כידוע, מאז הקמתה, מנסה מדינת ישראל לְרָצוֹת את העולם ע"י מעשי הומניות ונאורות בזמן המלחמה, כגון "הקש בגג" עבור פינוי אזרחים לפני ירי, כמו גם טיפול לאחר מכן בפצועים הפלסטינים ושיקומם. אך ההומניות והנאורות לא מרשימים את אנשי העולם הנאור והמשכיל.

כפי שהכלב נובח על המקל, אך לא רואה את היד שאוחזת בו, כך לצערנו יהודים רבים רואים את השנאה נטולת הרסן, אך לא מבחינים בהשגחה שמגלגלת זאת. התקשורת האנטישמית ניצבת מולנו כמו שלט גדול שאומר: "אתם חושבים שאתם משכילים ונאורים? אתם תמיד תהיו יהודים, ולא תצליחו לעבוד עלינו שאתם דומים לנו".

ככל שאנו מנסים לחקות את הגויים, כך השנאה אלינו גוברת ומתעצמת. מתי נלמד שהתרופה היחידה לאנטישמיות, היא להיות גאים ביהדותנו ונאמנים למסורת אבותינו?

עוד לפני אלפי שנים הבטיח ה' בתורה (ויקרא כ', כ"ו): "ואבדל אתכם מן העמים להיות לי" - ביארו חז"ל: "אם אתם מובדלים מהם, הרי אתם שלי, ואם לאו - הרי אתם של נבוכדנצר וחבריו" (כך גם ביאר רש"י על הפסוק בוויקרא).

ננסה להידמות ליוונים, והיוונים ישנאו אותנו; ננסה להידמות לנוצרים, והנוצרים ישנאו אותנו. ננסה להידמות לגרמנים, והגרמנים ישנאו אותנו; ננסה להידמות לאנשי התרבות המערבית, ואנשי התרבות המערבית ישנאו אותנו.

מתי לא ישנאו אותנו? מתי לא יילחמו בנו עוד? אך ורק אם נהיה מובדלים מן העמים, גאים ביהדותנו ומייצגים את תורתנו בעולם: "הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב" (במדבר כ"ג, ט'). רק אז יתקיים בנו הפסוק: "וְהָלְכוּ גוֹיִם, לְאוֹרֵךְ; וּמְלָכִים, לְנֹגַהּ זַרְחֵךְ" (ישעיהו ס', ג'). מי יתן ונזכה ללמוד את השיעור החשוב הזה, שרק הוא לבדו יביא אור וגאולה לעם ישראל בעולם.

תגיות:האו"םישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה