חדשות בארץ

האם הצבעת האמון בממשלה תתקיים ביום רביעי?

על פי הדיווח של עמית סגל, יו"ר הכנסת יריב לוין שוקל להיענות לדרישת גוש מתנגדי נתניהו ולהקדים את השבעת הממשלה ליום רביעי הקרוב

לוין (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)לוין (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין שוקל להקדים את השבעת ממשלת החילופים של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולקיימה ביום רביעי הקרוב, כך דיווח הבוקר (ראשון) פרשן חדשות 12, עמית סגל.

מנגד, העיתונאית דפנה ליאל דיווחה כי לוין התייחס לפרסום לפיו הוא שוקל להקדים את השבעת הממשלה ליום רביעי וכתב לחברי סיעת הליכוד כי מדובר ב"קשקוש".

שלשום מסר לוין, כי בכוונתו להביא מחר למליאה את הודעתו של לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. מלשכתו של לוין נמסר, כי "לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת למליאת הכנסת ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד הממשלה, יקבע יו"ר הכנסת ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה".

בגוש מתנגדי נתניהו תובעים להקדים ככל האפשר את הישיבה לאישור הממשלה ולקיימה כבר ביום רביעי. גם אם לוין יחליט, בסופו של דבר, שלא להיענות לדרישה – על פי החוק, על ההשבעה להתקיים לכל המאוחר שבוע לאחר מסירת ההודעה לכנסת, כלומר עד יום שני הבא.

בשעה זו מכונסים חברי סיעת ימינה לישיבה בביתו של בנט, וזאת לאחר כינוס דומה שנערך שלשום. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, המתנגד להקמת הממשלה, אינו משתתף בישיבה.

הכינוס מתקיים ברקע הלחצים הכבדים מימין על חברי כנסת בימינה להצטרף לשיקלי ולהצביע נגד ממשלת הרוטציה. במערכת הפוליטית מעריכים, כי חבר הכנסת ניר אורבך לא ימנע את הקמת הממשלה, ואם יחליט שאינו יכול לתמוך בה – הוא יתפטר מהכנסת ויאפשר לשירלי פינטו, הבאה בתור ברשימה, להיכנס במקומו. פינטו כבר הודיעה, כי תתמוך בממשלה. אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית ביממה הקרובה. חברת הכנסת עידית סילמן אמרה שלשום ל-ynet כי החליטה להצביע בעד כינון הממשלה.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטיריב לויןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה