מיומנה של טלפנית

מיומנה של טלפנית: התעוררתי לזה רק בזכות תמר. זנדברג

"אתה צריך להבין שתמר כלל לא רלוונטית לגבינו. הידברות פועלת לקרב יהודים משעת הקמתה". "אבל אני התעוררתי רק ממנה. קלטתי שהיא מחליטה בשבילי עד היכן לדעתה צריך לשמור יהדות"

(צילום: Tomer Neuberg / פלאש 90)(צילום: Tomer Neuberg / פלאש 90)
אא

הדיו על פרשת זנדברג, שהציעה לאסור את אלו שיטיפו לקטינים מתחת לגיל 18 להניח תפילין, עדיין לא יבשה והמלל על ממשלת השמאל החדשה עוד תייצר כותרות רבות. זה בדיוק הצומת המוזר בו מצטלבת הפוליטיקה עם קירוב רחוקים. הקשר בין הריחוק מיהדות שמפלגות השמאל מנסות להוליך, הוליד קירוב ענק והזדמנות יקרה מפז לזיכוי הרבים.

גלים גלים של חזרה למקורות סוחפים את עם ישראל, שמתעורר מהשקר השקט העטוף בצלופן של נאורות וליברליות, עד שמישהו מאנשי השקר מועד, כי כמה זמן אפשר לעמוד על רגל אחת כשאין משהו ממשי לאחוז בו? ואז מישהו מאנשי השקר עושה את הטעות הגדולה ומנסה להאכיל את הדבר המאוס הזה בכוח ובכפיות גסות, ושוכח בדרך את עטיפת הצלופן.

כך יוצרים, בלא כוונה כלל, נחשול אדיר של עם ישראל שמתעורר ומבין את מה שמנסים להאכיל אותו. הפעם בלי עטיפה. הוא פשוט מקבל בחילה ופונה לאלטרנטיבה היחידה. חזרה למקורות.

על אחד מהם, שמייצג מתקרבים רבים, החלטתי לספר.

"שלום, הגעתי להידברות?".

"כן, במה אוכל לעזור?".

"אתם פרסמתם על יוזמה של עמדות תפילין ברחבי הארץ?".

"כן, ודאי".

"אז אני מעוניין לתרום לעמדת תפילין".

"בשמחה, איזו זכות! בוא ואסביר לך במה הדברים אמורים".

"אני לא זקוק להסברים. רק תגידי כמה זה עולה, כי החלטנו, אני ואשתי, שהגיע הזמן, אף על פי שעד ימים אלו, זה לא היה עולה על דעתנו".

"מה זאת אומרת?".

"אני חילוני מבטן ומלידה. הורי חילונים. אבל הכל קרה בזכות תמר".

"וואי, איזו אישה צדיקה יש לך. היא צריכה להיות ברמה רוחנית גבוהה כדי להשפיע עליך".

"סליחה, זה לא בזכות אשתי. זה בזכות תמר זנדברג".

"??? סליחה, אני מתנצלת. היה ברור לי שדיברת על אשתך. שמענו על כך. וגם על התגובות שגרמו לרבים את ההיפך ממה שהתכוונה אותה גברת. אבל הנה, זה הגיע עד להידברות".

"נקווה שההתחזקות תהיה מחלה מדבקת".

"אמן. שורה תחתונה, בתרומה לשנה אתה זוכה לעמדת תפילין. תהיה לך אפשרות לבחור 3 שמות הקדשה שיופיעו על גב המתקן. כל הזכויות של כל הנחת תפילין, זה החלק שלך".

"אין בעיה. קחי אשראי. הכל שווה. כל הכבוד להידברות שעושה מהפכה כדי לא לתת לתמר את ההחלטה מה זה יהודי בעיניה".

"אתה צריך להבין שתמר כלל לא רלוונטית לגבינו. הידברות פועלת לקרב יהודים משעת הקמתה. המיזם הזה לא קם לכבודה ולכבוד אמרות הכנף שלה. הוא החל לפני הפרשה. כל גחמה מטורפת של שמאלנים ואנטי דתיים לא מחסירה ומוסיפה. אנו חרדים שהולכים בעקבי הצאן, ולכל קריאת רבותינו, בדרך המסורה מהר סיני".

"אבל אני התעוררתי רק ממנה. קלטתי שהיא מחליטה בשבילי עד היכן לדעתה צריך לשמור יהדות".

"היא לא הראשונה. בלעם הרשע בא לקלל ויצא מברך. פרעה גזר גזירות כדי שלא יקום מושיע ישראל, ויצא שהוא עצמו גידל את מושיע ישראל. המן חשב לאבד עם שלם, ויצא לנו חג פורים. היוונים גזרו כליה על קיום התורה, ויצא שקמה מלכות החשמונאים. וכך לאורך הדורות, עד היום".

"היא הצליחה לעורר את הנקודה היהודית שבי".

"גם מלאך רע עונה אמן".

"אז את רוצה להגיד לי שיש לה זכויות? אני כמעט בטוח שיהיו לכם עוד טלפונים של כמוני שהתחזקו".

השיחה הסתיימה כשעלו בי הרהורים על ממשלת השמאל, שהנה יש לה דריסת רגל והיא הולכת להטיל פצצות אנטישמיות על עם ישראל. קשה לומר שאני שאננה ודאגה בלתי נשלטת כובשת אותי.

אבל רגע, לא אמרתי עכשיו שגם מלאך רע עונה אמן? ולא השמעתי כרגע שכבר עברנו אירועים קשים יותר? וממשלות זדון רבות מספיק עברנו, שהיו להם כל הכלים להפיל את היהדות, והרווחנו מהעניין? אלפיים שנה ממחישים לנו משמיים ש"פן ירבה" הופך תמיד ל"כן ירבה וכן יפרוץ"... הקב"ה אף פעם לא היה באופוזיציה.

ואנו פונים בתפילה, "ותעביר ממשלת זדון מן הארץ", בחסד וברחמים.

תגיות:תמר זנדברגמיומנה של טלפנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה