חדשות בארץ

כחול לבן ויש עתיד חתמו על הסכם קואליציוני

כחול לבן תקבל בממשלת בנט-לפיד את תיקי הביטחון, התרבות והספורט, העלייה והקליטה, וכן את תיק המדע והטכנולוגיה במקום תיק החקלאות שיישאר בידי ישראל ביתנו. איילת שקד עומדת על דרישתה לקבל מקום בוועדה למינוי שופטים, במקומה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי

גנץ ולפיד, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ ולפיד, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:22)

מפלגות כחול לבן ויש עתיד חתמו הלילה (שלישי) על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת הרוטציה של נפתלי בנט ויאיר לפיד. מהמפלגות נמסר, כי "הושגה הסכמה מלאה על עיקרם של קווי היסוד של הממשלה. בנוסף, סוכמו נושאים מרכזיים לקידום וחיזוק הדמוקרטיה והחברה הישראלית".

עוד צוין בהודעה, כי "יו"ר כחול לבן בני גנץ נתן את הסכמתו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש'עלה בידו' להרכיב ממשלה".

רשימת התיקים שכחול לבן תקבל בממשלה כוללת את תיקי הביטחון, תרבות וספורט, עלייה וקליטה, ומדע וטכנולוגיה. המפלגה, שדרשה לקבל את תיק החקלאות, ויתרה לבסוף והוא יישאר בידי ישראל ביתנו.

צוותי המשא ומתן של המפלגות בגוש להחלפת נתניהו נועדו במהלך הלילה בכפר המכביה, במטרה לסגור את הקצוות האחרונים לקראת הקמת הממשלה. התקדמות הושגה ברוב הנושאים, כאשר המחלוקת המשמעותית האחרונה שנותרה נוגעת להרכב הוועדה למינוי שופטים. איילת שקד מימינה, שרת הפנים המיועדת, דורשת לקבל מקום בוועדה במקומה של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי. מחדרי המשא ומתן יצאו דיווחים על חילוקי דעות קשים עד כדי צעקות. גורמים בגוש מתנגדי נתניהו תקפו את שקד בחריפות, וטענו כי היא מנסה לחבל בהקמת הממשלה. 

מנגד, בגוש נתניהו סבורים כי מדובר במשבר מבוים שייפתר ברגע האחרון. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר: "אל תתנו לספין על הוועדה למינוי שופטים לבלבל אתכם. בנט, שקד וסער מחזירים את השמאל לשלטון ומוכרים בדרך את כל ערכי הימין לשמאל ולתומכי טרור. המשברים המלאכותיים שהצדדים מתדרכים עליהם הם בסך הכל רעשי רקע שנועדו לטשטש את זה".

בשעות הקרובות צפוי להיסגר גם ההסכם עם רע"מ. על פי המסתמן, בתמורה לתמיכתה בממשלה תקבל רע"מ את ראשות ועדת הפנים. על פי הדיווחים, סוכם בין היתר כי חוק קמיניץ, הנוגע לבנייה בלתי חוקית, יבוטל או יוקפא, מספר כפרים לא מוכרים בנגב יוכרו, והממשלה תאשר תוכנית סיוע למגזר הערבי לשנים הבאות בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים.

תגיות:איילת שקדיש עתידכחול לבןרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה