חדשות בארץ

פיקוד העורף ממליץ: לעבות את חלונות הממ"דים בעוטף עזה

בעקבות תחקיר נוסף של האירוע הטרגי, בו נהרג הילד עידו אביגל ז"ל מפגיעת רסיס רקטה בבניין בשדרות, פיקוד העורף ממליץ על עיבוי חלון הפלדה החיצוני בממ"ד, ביישובים הנמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מהגבול

פגיעת רקטה בשדרות (צילום: פלאש 90)פגיעת רקטה בשדרות (צילום: פלאש 90)
אא

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, נפגש הערב (שלישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ועדכן אותם על המלצה חדשה של הפיקוד, לפיה חלונות הפלדה החיצוניים בממ"דים, ביישובי העוטף הנמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מהגבול, יוחלפו לחלונות בעובי של 32 מ"מ.

ההמלצה מתבססת על ממצאיו של תחקיר נוסף שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטרגי במהלך מבצע "שומר החומות", בו חדר רסיס רקטה חלון ממ"ד בשדרות וגרם למותו של הילד בן החמש עידו אביגל ז"ל. ההמלצה מתבססת גם על דו"ח מודיעיני מעודכן, שבחן את התפתחות יכולות אמצעי הלחימה שבידי ארגוני הטרור.

בצה"ל ציינו, כי מדובר בפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה שכזו באופן רטרואקטיבי, והיא נועדה להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים.

"אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים", אמר גורדין. "על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ"דים".

תגיות:פיקוד העורףעוטף עזהרקטותממ"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה