הורים וילדים

זה הדבר שכולם עושים עם הילדים – ומסתבר שהוא מסוכן

רופאה בשם ד"ר אלכסנדר מזהירה את ההורים מדבר שאנחנו עושים במטבח עם הילדים: "הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להזיק להם"

אא

כבר מגיל קטן, אנחנו אוהבים להכניס את הילדים למטבח ולאפשר להם להתנסות עם החומרים השונים ואפילו לעזור לנו להכין עוגות ומאפים. אחד הדברים שאנחנו נוטים לעשות זה לאפשר להם ללקק את הכף שאיתה אנחנו מכינים את המזון, אך רופאה בשם דוקטור פריאה אלכסנדר אומרת שהדבר מסוכן – ולא רק בגלל הביצים שטרם בושלו.

ד"ר אלכסנדר האוסטרלית מתחזקת ברשת עמוד פופולרי עם עשרות אלפי עוקבים, ומדי פעם גם משתפת מתכונים. בפוסט אחד שכתבה היא מזהירה את ההורים ומפצירה בהם לא לאפשר לילדים לטעום מאכלים שלא נאפו, כגון בלילות של עוגות, בגלל הסיכון מחיידקי אי קולי: "שתדעו, אני אוהבת עוגות, ואני אוהבת ילדים, אבל ללקק קערות של עוגה זה משהו שפשוט לא עושים אצלנו בבית כי זה מסוכן".

ד"ר אלכסנדר מסבירה כי רוב האנשים חוששים מהסיכון בצריכת ביצה חיה משום שהיא יכולה להוביל להרעלת סלמונלה ולכאבי בטן ושלשולים, וזה אכן אחד הסיכונים, אבל הדבר המשמעותי שאנשים לא מבינים זה הסכנה מחיידק אי קולי שנמצא בקמח. "רק חימום ובישול הקמח הורג את ה-אי קולי", היא אומרת.

"היו התפרצויות של אי קולי בעבר שנקשרו לקמח, ולכן ההמלצה היא לאפות את הבצק לפני שאוכלים אותו... הרגישו חופשי להגיד שאני שונאת עוגות ודברים כאלה, אבל בבקשה אל תתנו להם ללקק את קערת העוגה. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להזיק להם", סיכמה.

למה לאכול כשר? הרב זמיר כהן מסביר את הנושא מההיבט הרוחני והבריאותי

תגיות:הוריםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה