בריאות ותזונה

גל חום קיצוני: כך תתגוננו מול עומס החום הכבד

הימנעו מחשיפה ישירה לשמש, הגיפו תריסים או וילונות. אל תשכחו את הילדים ברכב. טיפים להתמודד עם עומס החום הכבד

  • כ"ג אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, בימים הקרובים צפוי להיות עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל בו יהיו עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ. לפניכם 10 טיפים להתמודד עם מזג האוויר ושמירה על הבריאות:

1. הימנעו מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, והימצאו ככל האפשר במקומות ממוזגים ומוצלים. בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אויר. אין צורך להפעיל את המזגן בכל שעות היממה, אבל חשוב לעשות זאת בשעות שיא החום. במקומות בהם אין מיזוג אויר, מומלץ לשהות מספר שעות במקום ציבורי ממוזג, ולצמצם את משך השהיה בחום.

2. בשעות החום הגיפו תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ-80%. עם זאת, הקפידו לאוורר את הבית.

3. שתו בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת. שתו, גם אם לא מרגישים בצמא. רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול.

4. רחצה במים קרירים במקלחת או אמבטיה עוזרת בקירור הגוף.

5. לבשו בגדים בהירים, קלים ונוחים.

6. הימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום.

7. זכרו את הילדים ואל תשכחו אותם במכונית. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ויש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. גם אתם, אל תישארו לנוח ברכב חונה עם חלונות סגורים.

8. במידה ואתם יוצאים החוצה, הגנו על עצמכם מפני השמש באמצעות משקפי שמש, כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש בהיר ודק. הגנו בעיקר על ילדים ותינוקות.

9. הכירו את הסימנים לתשישות חום. טשטוש וסחרחורת, צמרמורות ועור ברווז, בחילה, כאב ראש, חולשה, הזעה מוגברת או הפסקה של הזעה, דופק מהיר, התכווצויות שרירים – כל אלו עלולים להיות תסמינים לתשישות חום, ואם לא נטפל במצב מיד אנו מסתכנים במכת חום. במצב כזה,  הפסיקו מיד כל פעילות ומאמץ, עברו למקום מוצל וקריר, צננו את הגוף בעזרת כמויות גדולות של מים או רוח, שתו הרבה מים ותנוחו. גשו לקבלת עזרה רפואית מוסמכת.

10. היזהרו ממכת חום. מכת חום היא שלב חמור יותר של תשישות חום, הכולל שיבוש במערכת ויסות החום של הגוף. התסמינים העיקריים הם דופק מוגבר, חולשה כללית, הפסקת מנגנון ההזעה, פני עור חמים ויבשים, הקאות, טמפרטורת גוף העולה ל-40 מ"צ ולמעלה מזה, בלבול וחוסר התמצאות, התנהגות מוזרה ובלתי נשלטת, אובדן הכרה ועוויתות. מכת חום מהווה סכנת חיים, ונדרש לה טיפול רפואי מיידי. כאשר אתם נתקלים בחשש למכת חום, צרו מיידית קשר עם מוקדי ההצלה.

הרב זמיר כהן - אל תהרוס את הבריאות שלך:

 

תגיות:שמשהגנהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה