חדשות בארץ

בנט לחברי סיעת ימינה: "פניי לממשלת שינוי"

יו"ר ימינה נפתלי בנט כינס את חברי סיעתו לישיבה, בה עדכן אותם כי פניו לממשלת שינוי. בתום הישיבה נמסר כי "הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:06)

סיעת ימינה התכנסה בצהריים (ראשון) ברעננה לישיבה, במהלכה העניקו חברי הסיעה גיבוי מלא למהלכיו של היו"ר נפתלי בנט. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, המתנגד להקמת ממשלת בנט-לפיד, לא השתתף בישיבה.

בתום הישיבה, שנמשכה פחות מחצי שעה, נמסר מימינה כי "בנט הציג בפני חברי הכנסת את אירועי הימים האחרונים ואת מאמציו להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בישראל. הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות". עוד צוין, כי "תיתכן הערב הצהרה לתקשורת".

על פי הדיווחים שיצאו מתוך הישיבה הסגורה, בנט עדכן את חברי סיעתו כי פניו להקמת ממשלה עם לפיד ומפלגות השמאל, שכן לדבריו אין היתכנות להקמת ממשלת ימין. "צריך להבין, אנחנו לא בין שתי חלופות של ממשלת ימין או ממשלת שינוי", צוטט ב-N12. "הפכנו כל אבן – אין ממשלת ימין. הבחירה היא בין בחירות לממשלת שינוי".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, למרות ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות. אבל כשבנט פסל את ממשלת השמאל בזמן הלחימה, אלטרנטיבת הבחירות הייתה רלוונטית באותה מידה כמו היום. עכשיו התברר שהתירוץ הזה היה רק אמצעי להסחת הדעת של הימין".

"בנט יודע היטב שבכל עת אם יצטרף לימין – תוקם ממשלת ימין", הוסיפו בליכוד. "הדבר העקבי היחיד אצל בנט הוא הונאת בוחריו ושאר מצביעי הימין, והשלכת 'העקרונות' שדיבר עליהם לפח, הכל כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר".

ישיבת סיעת ימינה הייתה אמורה להיערך בבוקר, אולם נדחתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לבנט וליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לכהן כראשי ממשלה ברוטציה משולשת עמו. ראשי המפלגות בגוש התומך בו חתמו על פנייה לסער ולבנט, בה קראו להם לתת את הסכמתם להצעתו של נתניהו. על פי ההצעה, סער יכהן ראשון ברוטציה במשך שנה ושלושה חודשים, נתניהו יחליף אותו למשך שנתיים ובנט יכהן בהמשך כשנה וחצי.

לאחר פרסום המכתב, שיגר נתניהו מסר מצולם לסער ובנט, בו אמר: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופיה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו".

"חתמנו על הצעה מרחיקה לכת לגדעון סער ונפתלי בנט, הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות שתדאג לכל אזרחי ישראל. כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את גדעון סער ונפתלי בנט – בואו עכשיו, מיד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

מוקדם יותר, בעקבות הפרסומים על ההצעה שהעביר נתניהו לסער לרוטציה משולשת, הגיב יו"ר תקווה חדשה בטוויטר: "עמדתנו ומחויבותנו הייתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים".

תגיות:נפתלי בנטימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה