סרטי טבע

הסרטון ששיגע את הרשת: שתי דבורים פותחות יחד בקבוק – אמיתי או עריכה?

סרטון חדש מציג תיעוד נדיר, בו נראות שתי דבורים שעובדות בשיתוף פעולה כדי לפתוח פקק של בקבוק, ובו משקה ממותק. המדענים חוששים שמדובר בעריכת וידאו, אך מחקרים קודמים כבר הוכיחו שלדבורים רמות מפתיעות של אינטליגנציה

אא

סרטון ויראלי חדש מציג תיעוד נדיר של שתי דבורים שעובדות יחד כדי לפתוח פקק של בקבוק פאנטה. בעוד שכולנו מכירים בחשיבות שיש לדבורים בשרשרת המזון שלנו, מסתבר שיש להן כישרונות אחרים.

"ויראל-הוג", רשת הוידאו שרכשה את הזכויות לסרטון, מספרת כי הוא צולם על ידי עובד שהיה בהפסקה ואמר: "קיבלתי את הבקבוק מלקוח אבל עד מהרה הדבורים השתלטו עליו".

הסרטון צולם בסאו פאולו שבברזיל וניתן לראות בו כיצד הדבורים מתמקמות באופן יוצא דופן משני צידי הפקק ומשתמשות ברגליים כדי לדחוף אותו כלפי מעלה. הן מצליחות לעשות זאת תוך שניות ספורות. הפקק נופל וכעת יש להן גישה למשקה המסוכר.

המדענים, מצד שני, מציינים כי בעידן הדיגיטלי, ככל הנראה מדובר בטריק של עריכת וידאו או שהפקק היה כבר רופף והדבורים פשוט הצליחו להפיל אותו. עם זאת, מחקרים שבוצעו בעבר אכן הוכיחו שחרקים יכולים לעבוד בשיתוף פעולה ואפילו ללמוד לגלגל כדור לשער בשביל לקבל פרס. כדי לקבל אותו, החרקים נדרשו להעתיק תנועות זה מזה וללמוד מהטעויות שלהם - והם הצליחו לעשות זאת בקלות.

בשנת 2017, כתבו החוקרים כי "'שימוש בכלים' בצורה כזו יוחס עד כה לבני אדם בלבד, לאחר מכן לפרימטים, ליונקים ימיים, ובהמשך גם לציפורים. כעת אנו מכירים בכך שלמינים רבים יש את היכולת לחזות כיצד ניתן להשתמש באובייקט מסוים להשגת מטרה".

כמו כן, בשנת 2016, חוקרים אנגליים גילו כי שתיית טיפת מי סוכר קטנה מאפשרת לחרקים להיכנס למצב רוח אופטימי, בדומה לבני אדם. בעיתון ה"דיילי מייל" דווח שהחוקרים הניחו אוכל על פרח כחול ולידו פרח ירוק בלי אוכל עליו - בכדי להכשיר את הדבורים לקשר בין גוונים מסוימים של פרח לאוכל. לאחר מכן, הם אתגרו אותן עם פרח כחול-ירוק בכדי לבחון את תגובתם וגילו שלדבורים שקיבלו טיפת מים מסוכרים לפני ששוחררו לקח פחות זמן לנחות על הפרח הכחול-ירוק. המדענים טענו כי הדבר מעיד על כך שהמים הממותקים משפרים את מצב הרוח של הדבורים.

החוקר הבכיר, פרופסור לארס צ'יטקה, אמר אז: "הממצא שדבורים מציגות לא רק רמות מפתיעות של אינטליגנציה, אלא גם מצבים דמויי רגש, מעיד כי עלינו לכבד את צרכיהם כשבודקים אותם בניסויים ועלינו לעשות יותר למען שימורם".

שותפו למחקר, לואיג'י באקיאדונה, אמר: 'ידוע שאוכל מתוק יכול לשפר מצב רוח שלילי אצל בני אדם מבוגרים ולהפחית בכי של תינוקות בתגובה לאירועים שליליים. התוצאות שלנו מצביעות על כך שתגובות קוגניטיביות דומות מתרחשות שם אצל דבורים".

 

תגיות:דבוריםרץ ברשתויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה