חדשות בארץ

נתניהו נגד ממשלת צרפת: "לא נסבול הטפות מוסר צבועות ושקריות"

ראש הממשלה נתניהו, שנשא דברים בטקס האזכרה השנתית לזכר חללי אלטלנה, יצא נגד דבריו של שר החוץ הצרפתי שהזהיר כי ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד: "טענה מחוצפת וכוזבת, ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו"

נתניהו, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) בחריפות את ממשלת צרפת, וזאת בעקבות דברים שאמר שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, בריאיון טלוויזיוני בהם הזהיר כי ישראל "עלולה להפוך למדינת אפרטהייד".

נתניהו, שנשא דברים בטקס האזכרה השנתית לזכר חללי אלטלנה, אמר: "אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות המקוממת של שר החוץ הצרפתי. הטענה שלו מחוצפת, כוזבת, אין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם".

"מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו – הדמוקרטיה היחידה באזורנו", הוסיף נתניהו. "כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".

בהתייחסו למשבר הפוליטי, אמר ראש הממשלה: "אנשי אלטלנה הבינו מה מונח על כף המאזניים מבחינה לאומית. הם ידעו מול אילו אתגרים ניצבת המדינה. לכן הם דחקו הצידה כל שיקול אחר, הם התייצבו לדגל. אף אנחנו נדרשים להתמודד עם אתגרים כבירים מבית ומחוץ. הם מחייבים להקים ממשלה לאומית חזקה ומלוכדת שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום, נפגש נתניהו בלשכתו עם שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב. בפגישה השתתפה גם שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי. "טוב לראותך שוב בזמנים טובים יותר ואנו נמשיך לעבוד יחד כדי להפוך אותם לטובים עוד יותר", אמר ראש הממשלה לאורחו.

"תודה לך ולראש הממשלה בוריס ג'ונסון על התמיכה האיתנה והבלתי מעורערת שלכם בזכות שלנו להגנה עצמית במהלך המבצע האחרון", הוסיף, נתניהו. "אנו מעריכים זאת מאוד".

בדברי תשובתו אמר השר הבריטי: "אני כאן כחבר, עם תמיכה גדולה בישראל. אנו מצפים לדון על היחסים הבילטרליים וגם על קידום נושאים נוספים. אתה יכול תמיד לסמוך עלינו".

תגיות:בריטניהאלטלנהצרפתדומיניק ראב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה