חדשות בארץ

הנשיא ריבלין לבלינקן: "על העולם להבין שפושעי המלחמה האמיתיים מסתתרים בעזה"

נשיא המדינה ריבלין נפגש היום עם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל, ודרש ממנו שחמאס יוגדר בפה מלא כ"פושע מלחמה"

  • ט"ו סיון התשפ"א
ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (רביעי) עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן, המבקר בישראל. הפגישה נערכה על רקע סיום מבצע "שומר החומות" ועליית מקרי האנטישמיות ברחבי העולם.

במהלך הפגישה הדגיש הנשיא כי בת הברית החשובה ביותר של ישראל היא ארצות הברית. "אנו יודעים שאתם בני ברית איתנים ואנו מחוזקים מהידידות בינינו. מערכת היחסים הבין-מפלגתית מאפשרת לנו גם שלא להסכים מפעם לפעם", אמר הנשיא.

הנשיא התייחס לאנטישמיות הגואה בעולם, בעקבות הסכסוך הביטחוני האחרון. "אנו מאוד מודאגים מהעלייה במקרי האנטישמיות, לרבות בארצות הברית, במיוחד לאחר תחילת המערכה בעזה. אנו מודים לנשיא ביידן על הבעת עמדתו החזקה והברורה בעניין זה", אמר הנשיא.

עוד התייחס ריבלין על החשיבות בכך שארגון חמאס יואשם בפשעי מלחמה: "לא ייתכן שחמאס לא מוגדר בפה מלא בפי העולם כולו כפושע מלחמה וחשוב כל כך להוביל הגדרה שכזו. בימים שבהם חיילי צה"ל, הילדים של כולנו, נדרשים לדין וחשבון בפני בית הדין הפלילי בהאג, על העולם להבין שפושעי המלחמה האמיתיים מסתתרים בעזה, מאחורי אוכלוסיה אזרחית".

מזכיר המדינה של ארצות הברית בלינקן השיב לנשיא כי הגיע לישראל על מנת להביע סולידריות מלאה עם מדינת ישראל. "כידוע לך, הנשיא ביידן ביקש ממני להגיע לישראל השבוע כדי להביע את מחויבותנו למערכת היחסים בין המדינות, ולדון במה עלינו לעשות מול האתגרים הקיימים שציינת רק עתה. זהו כבוד עבורי להיות כאן איתך היום", אמר בלינקן. "אנו עדים להתפרצות באנטישמיות, כפי שראינו בתקריות שארעו גם בארצי רק בשבוע שעבר, מקרים שהנשיא ביידן גינה באופן ברור כתועבה. אנו יודעים שכאשר רואים עלייה מחודשת של האנטישמיות זוהי רק הסנונית הראשונה, ומקרים נוספים יבואו לאחר מכן, ואלו יופנו גם נגד קהילות אחרות".

(צילום: Marc Israel Sellem / POOL)(צילום: Marc Israel Sellem / POOL)

"ישנה עבודה רבה לעשות כאן כדי לקדם את השלום והפיוס המיוחלים. ישנה עבודה רבה לעשות גם בעולם, אנו מודים מאוד על קולך הרם והברור בקידום המאמצים הללו", הוסיף בלינקן, וביקש למסור לנשיא את הזמנת הנשיא ביידן עבורו לביקור בארה"ב בטרם יסיים את כהונתו. הנשיא נענה להזמנה.

כזכור, בשבוע הבא ה-2 ביוני יתקיימו הבחירות לנשיאות בדו קרב בין יצחק הרצוג ומרים פרץ, לאחריהן ריבלין יסיים את תפקידו. 

תגיות:חמאסראובן ריבליןאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה