חדשות יהדות

אם היולדת האלמנה על אסון מירון: "אנחנו לא קוראים לזה אסון"

"אנחנו לא קוראים לזה אסון", אומרת פולי וייס, "יש פה משהו שמיימי, נשמות שבורא עולם בחר אחת אחת. האבידה קשה מאוד, הקב"ה לקח, והוא גם נותן הרבה נחמה". מילים מעצימות ורוויות אמונה

  • ט"ו סיון התשפ"א
בעיגול: ר’ יוסף גרינבוים ז’’ל (צילום: באדיבות המשפחה)בעיגול: ר’ יוסף גרינבוים ז’’ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

ברגשות מעורבים שמענו בסוף השבוע שעבר על השמחה המהולה בכאב: אלמנתו של ר' יוסף גרינבוים ז"ל, מהרוגי אסון מירון, ילדה בן. "אתה תהיה הקדיש של אבא", אמרה לו דקות ספורות לאחר הלידה, כשכל הנוכחים לא מסוגלים לעצור את דמעותיהם.

ימים ספורים לאחר הלידה, משתפת פולי וייס, אמה של היולדת האלמנה, בתחושות המעורבות. "אנחנו לא קוראים לזה אסון", היא אומרת בפתח דבריה לאר jdn, "כי קיבלנו את זה משני הצדדים (גרינבוים ווויס) באמונה חזקה. יש פה משהו שמימי, נשמות שבורא עולם בחר אחת אחת. לא רק במותו הוא קידש את השם, אלא כל חייו. בשבילנו זאת אבידה מאוד מאוד קשה. מאוד לא פשוט".

"יחד עם השמחה על הולדת הבן, מעורבבים הרבה רגשות, נחמה, שמחה, ורגעים של קושי על האובדן והצער שהתינוק נולד לאבא מיוחד כ"כ, שהוא אפילו לא יודע את זה", ממשיכה הסבתא.

"חיה אצילית, היא גדולה מהחיים", אומרת האם בהתפעלות. "יש לה הרבה זיכרונות טובים, היא אומרת כל הזמן: 'אם הוא רק היה פה הכל היה מושלם', היא מודעת לזה שהיא אלמנה שילדה ילד יתום אבל יש גם הרבה נחמה, בן נולד נתרפאה המשפחה.

"עם זאת, אי אפשר להתעלם מהאובדן. הם היו נשואים שלוש שנים וארבעה חודשים, הוא היה בעל ואבא מאוד מסור. לכן זה אפילו עוד יותר קשה.

וייס מבקשת להודות לעם ישראל על החיבוק, האחדות וההתגייסות. "בימים אלה עם ישראל מתגלה בתפארתו. אנחנו מקבלים חיבוק גדול. האחדות וההתגייסות של עם ישראל מנחם אותנו מאוד, כמה אהבה ואחווה.

הסבתא מציינת את צוות חדר הלידה שהיה רגיש במיוחד למצב: "בלידה היה הרבה חסדים והרבה ניסים! הצוות היה מדהים, רגיש. הוא התגייס מהשנייה הראשונה ועמד נפעם מול גדלות הנפש של חיה, היא ממש קידשה שם שמים ואנחנו מקווים שתהיה חזקה גם הלאה בשבילה, בשביל ליבי ובשביל התינוק הטרי, אבי יתומים ברא אותו יתום, אבל הוא מגדל אותו. הקב"ה לקח, והוא גם נותן הרבה נחמה".

נס גלוי במירון - "עשו עלי החייאה שלא הצליחה. שמו אותי בחדר הקירור, וסימנו אותי כמת":

מטלטל: מה ראו תלמידי התיכון שהגיעו לנחם את המשפחות השכולות?

תגיות:אלמנהאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה