סרטי טבע

תיעוד מרגש: לאחר שנפצעו במצפה רמון – שני היעלים חזרו לטבע

שני יעלים שנפצעו באיזור מצפה רמון שבו לטבע לאחר שטופלו בבית החולים לחיות בר. היעלה נפגעה לאחר שאכלה פסולת. מרשות הטבע והגנים ביקשו לא לזרוק מגבונים ושקיות ניילון בשטח, המסכנים את בריאותם של היעלים

אא

לא רק אנחנו חזרנו לשגרה, גם שני יעלים, זכר ונקבה, זכו לחזור היום לטבע לאחר טיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי.

היעלה נמצאה לפני מספר שבועות במצפה רמון על ידי אחת מתושבות היישוב, כשהיא במצב גופני ירוד מאוד. לאחר טיפול ראשוני בשטח היא הועברה על ידי פקח רשות הטבע והגנים לבית החולים לחיות בר, שם זכתה לטיפול רפואי מקיף, שכלל גם ניתוח ותקופת שיקום. במהלך הניתוח נמצאו בקיבה שלה חוטים ושאריות פסולת, שעל פי הערכות הובילו, בין היתר, לפגיעה בבריאותה. היעל הצעיר נחבל מגדר במצפה רמון והועבר גם הוא לבית החולים לחיות בר. היעלים הוחזרו היום לטבע, סמוך למקום בו נמצאו.

ברשות הטבע והגנים ביקשו מהציבור הרחב לשמור על מרחק מהיעלים המשוטטים באיזור. בנוסף, הם ביקשו לא להאכיל את היעלים ולא להשאיר בשטח פסולת, כגון מגבונים, שקיות ניילון, אריזות מזון וכו', משום שליעלים יש נטייה לאכול אותם והדבר מסכן את בריאותם, משנה את התנהגותם הטבעית בחיפוש אחר מזון ועלול בסופו של דבר גם להביא למותם.

צפו בשחרור היעל בטבע:

צילום: יובל צוקרמן, אוניברסיטת בן גוריון

תגיות:טבעמצפה רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה