חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקרים מוכיחים: הנחת תפילין מועילה לבריאות

המחקרים מראים שלהנחת תפילין מדי יום יש השפעה חיובית על תפקוד הלב, והגנה מפני התקפי לב. מי אמר שהדת לא מועילה לבריאות?

  • י"ד סיון התשפ"א
אא

חוקרים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סינסנטי בארה"ב קבעו כי להנחת תפילין מדי יום ישנן סגולות רפואיות שמועילות לבריאות הלב. 

במסגרת המחקר, שתוצאותיו פורסמו במגזין בשם רפואי בשם "American Journal of Physiology-Heart and Circulatory Physiology", נבחנו עשרים גברים תושבי האזור. תשעה מבין הנבדקים נוהגים להניח תפילין מדי יום, ו-11 הנותרים אינם נוהגים לעשות זאת. הגברים היו בני 18 עד 40, במצב רפואי טוב. 

החוקרים, ובראשם ד"ר ג'ק רובינשטיין, ביצעו כמה בדיקות בשעות הבוקר המוקדמות בשני מקצים: הראשון טרם הנחת התפילין, והשני לאחר שהניחו תפילין במשך כחצי שעה. בין היתר, נבדקו הסימנים החיוניים של המשתתפים, נעשו בדיקות דם ואף בדקו את זרימת הדם בזרוע שלא הייתה עטופה בתפילין. 

"גברים יהודים משתמשים בתפילין כמעט מדי יום מאז גיל 13. התפילין מונחות על הזרוע הלא דומיננטית, מתחת לשרירי הזרוע ועל האמה בצורה די מתוחכמת", הסביר ד"ר רובינשטיין מדוע ערך את הבדיקה. "הרצועות לא מונעות את זרימת הדם, וכיוון שמדובר על זמן ארוך, יש לחזק את הרצועות מדי פעם". 

ד"ר רובינשטיין, מרצה בכיר במחלקה לבריאות הלב וכלי הדם באוניברסיטה, ציין כי השימוש בתפילין יכול לסייע ללבו של אדם בשל ההרגל לכאב, מה שעשוי לסייע בעת התקף. קשירת הזרוע החוזרת מגינה על הלב מפני "acute ischemic reperfusion", מצב שמתרחש בעת התקף לב. מדובר במצב שבו בתחילה נמנע חמצן מחלק מהלב, ולאחר מכן נגרם נזק בשל הזרימה המחודשת של החמצן. 

"בקרב מניחי התפילין נרשמה השפעה חיובית שניתנת למדידה על זרימת הדם שלהם", ציין ד"ר רובינשטיין. למעשה, נרשם שיפור בקרב משתתפים שהניחו תפילין פעם אחת לצורך המחקר. "לגברים שהניחו תפילין מדי יום היו פחות ציטוקינים מפוצלים - מולקולות העלולות לגרום לדלקת ולהשפעה שלילית על הלב - בהשוואה לאלו שאינם מניחים תפילין", ציין. 

החוקר הוסיף וציין כי במשך שנים בוצעו התקפי לב קטנים בבעלי חיים ונמצא כי אלו הגנו על החיות מפני התקפי לב חמורים יותר בעתיד. "זרימת דם חלקית בחלק אחד של הגוף יכולה לשמש גורם מגן בחלק אחר של הגוף, כדי להפחית פציעה", אמר. כמו כן, אמר כי מחקרים בישראל הוכיחו שגברים אורתודוקסים סבלו מסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב, בהשוואה לכאלו שאינם דתיים. 

אם אתה מניח תפילין, אשריך! 

אבל חשוב לנו שתדע שיש עוד עשרות אלפי יהודים שרוצים להניח תפילין ומסיבות טכניות כאלה ואחרות, הם לא מניחים. ביכולתך לזכות אותם בהנחת תפילין מיד יום. איך? פשוט מאד. הידברות יצאה בפרויקט ענק של הפצת עמדות תפילין בריכוזים הומי אדם ובמרכזי קניות ומסחר. בעמדות הללו, עשרות אלפי יהודים יניחו תפילין מידי יום וייקשרו לאבינו שבשמיים. 

כל מה שאנחנו צריכים ממכם זו שותפות.  

אתם מוזמנים לרכוש זכויות נצח בעמדת תפילין ובכך לקבל את כל הזכויות הגדולות של קידוש שם שמיים, של קירוב יהודים למצוות, של הנחת תפילין.  

עשרות אלפי זכויות מחכים להיות שלך, עשרות אלפי הנחות תפילין ייזקפו לזכותך ולזכות יקיריך, לא תרצה? 

לשותפות ולהנצחת שמך ושמות יקיריך על העמדה, לחצו כאן. או התקשרו למוקד "וקשרתם":  072-222-1212

תגיות:רפואהמחקרתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה