חדשות יהדות

משפחות ההרוגים במירון: "הכותרות בתקשורת בשמינו – לא נכונות"

“גדלנו כל השנים על אמונת חכמים בגדולי הדור והם מדריכים אותנו", אומרות משפחות ההרוגים. "הכותרות בשמינו נגד חברי הכנסת החרדים – לא נכונות"

  • י"ד סיון התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בעוד בתקשורת הכללית נראה כי משפחות הרוגי מירון זועמים על כך שלא נפתחת וועדת חקירה ממלכתית, נראה כי רובם המוחלט של המשפחות מתנערות מהפרסומים בשמם. על פי דיווח בהמחדש, מתוך 43 משפחות ההרוגים, רק בני משפחה בודדים יוצרים את הרעש, בעוד רוב המשפחות מבקשות להתרחק מהרעש שיוצר הנושא בתקשורת החילונית.

הרב ישראל סלר, שאיבד את אחיו ר' חיים עוזר ז"ל באסון, אומר ל'המחדש': "אנחנו מרגישים לא בנוח מהפרסומים כביכול הפכנו לקבוצה שמאיימת על חברי הכנסת, לקבוצת פעילים שנלחמת נגד חברי הכנסת החרדים, אנחנו אנשים פשוטים – לא הפכנו לפוליטיקאים, אנחנו לא רוצים להיות כלי בעימותים בין צייצנים, אין זה דרכינו – אנחנו מתרחקים מזה וזה חילול השם. גם אם זה צודק - אסור ללכת לתקשורת חילונית ולהתלונן שם”.

האח השכול מוסיף: "בהוראת רבנים התאגדנו ביחד כדי לקבל את הזכויות שלנו מהמדינה, לדאוג לאלמנים ואלמנות, יתומים ויתומות, אבל לא יותר מזה, לכן רק בודדים הולכים ומתראיינים בתקשורת חילונית בדברים קשים נגד הנציגות החרדית, אנחנו מבקשים מכולם להפסיק להשתמש בנו ככלי ניגוח”.

"אנחנו סומכים על הרב גפני, הוא במשך 32 שנה יודע מה צרכי הציבור החרדי, הוא לא מנסה לקפח אותנו אלא ההיפך הוא דואג לנו, ואנחנו יודעים שגדולי הדור מנחים אותו כיצד לפעול, אם הדברים בידיים שלו הרי שאפשר להיות רגועים”.

גם במשפחת זקבך, הוריו השכולים של ר' מנחם זקבך ז"ל לא מרוצים מהדברים שיצאו לתקשורת בשם המשפחות, האב, הגאון רבי מאיר זקבך אומר כי אין לו קשר לכותרות הללו “גדלנו כל השנים על אמונת חכמים בגדולי הדור והם מדריכים אותנו, אין דרכינו לצאת נגד שלוחי דרבנן”.

גם משפחת האברך הרב יהודה לייב רובין ז”ל הבהירה כי המאבק התקשורתי כביכול בשם המשפחות לא מייצג אותם, ובשיחות שלהם עם עוד משפחות עולה כי אין כל כוונה לנהל מאבק מבוזה כזה בנושא ועדות החקירה “הפרסומים כביכול בשמינו גורמים לנו בושה וצער”

עוד דווח ב'המחדש' כי בשיחה שערכו עם 43 המשפחות, 38 לא מרוצים מהרעש התקשורתי, ורובם המוחלט מבקשים במפורש שלא ינהלו בשמם מאבק תקשורתי כלל. “לא בטלוויזיה, לא בפייסבוק ולא בטוויטר", לדבריהם.

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

 

תגיות:הרוגיםאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה