חדשות בארץ

אלמנתו של הרב חיים עוזר סלר ז"ל, מהרוגי מירון: "תודה לקב"ה שנתן לי כזה בעל"

מי כעמך ישראל: אישה צעירה, שבועיים אחרי לידה ראשונה, מאבדת בעל בפתאומיות באסון הנורא במירון. מה היא מבקשת לומר בהלוויה הטראומטית? "תודה לה' שנתן לי כזה בעל"

  • כ' אייר התשפ"א
זירת האסון, הלילה (דוד כהן, פלאש 90)זירת האסון, הלילה (דוד כהן, פלאש 90)
אא

אחד ההרוגים באסון הנורא במירון הוא הרב חיים עוזר סלר ז"ל, אברך צעיר אב לתינוקת, בת שבועיים בלבד.

יענקי לופוליאנסקי, גיסו של ההרוג ז"ל, התראיין לקול חי', וסיפר כי גיסו רצה לנסוע למירון כדי להודות לה' על הולדת ביתו שבועיים לפני האסון. "הוא עלה בחשש למירון, אבל אשתו אמרה לו: 'אתה נוסע כל שנה, תיסע גם השנה'.

"הוא נסע למירון, וכל כמה דקות התקשר לעדכן שהכל בסדר", ממשיך לופוליאנסקי לספר. "כשהחלו לזרום הידיעות על אסון במירון ניסינו ליצור עימו קשר אבל לא הצלחנו. התנחמנו בכך שלא היה קליטה. במשך הלילה ניסינו להתקשר לבתי חולים אבל כולם אומרים שאין אדם כזה. התנחמנו שהיו אנונימיים. בבוקר הלכנו לאבו כביר בעקבות הודעה שאפשר לקבל מידע במקום חיכינו שעות ורק בשעה 6:00 נכנסו לזיהוי סופי אבל ההלוויה, בשל השבת, נדחתה למוצ"ש".

"הוא למד בישיבת פוניבז', אבל מעולם לא דיבר על המחלוקת במקום", סיפר הגיס. "זה לא עניין אותו. הוא מעולם לא דיבר על כך. רק התעלה בלימוד. הוא היה אחד מהגבאים של הישיבה, מראשי החבורה, אבל לא היה אפשר להוציא ממנו אף מילה על אף אחד"

במהלך ההלוויה החזיקה אלמנתו את התינוקת הקטנה בזרועותיה, וביקשה מאביה, הרב יצחק לופוליאנסקי ראש ישיבת 'נחלת יאיר' שיאמר בשמה תודה לקב"ה שנתן לה כזה בעל. "היא רוצה לומר תודה להקב"ה שנתן לה כזה בעל, וגם אם היא הייתה יודעת זה רק לשנתיים היא הייתה מתחתנת איתו", סיפר האח בהתפעלות.

לסיום הדברים אמר אחיה של האלמנה: "צריך לחשוב איך לעשות אחדות, כל אחד יכול להמשיך בדעותיו אבל שתהיה אחדות. כמו במירון שזה מקום של כולם וכולם נפגעו יחד".

אביו של המנוח, רבי שלום סלר, מחבר ספר 'תורת שלום', זעק בקול נשנק מדמעות ואמר: "חיים עוזר שלי, אם הקב"ה בחר בך - זה הכי טוב לך".

בתום מסע הלוויה נטמנה גופתו של הרב חיים עוזר סלר ז"ל, בחלקת ויז'ניץ בבית העלמין נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק, כשהוא מותיר אחריו את אלמנתו ואת בתם התינוקת שנולדה לפני שבועיים בלבד.

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

תגיות:האסון במירוןהרב סאלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה