חדשות בארץ

סער: "לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו"; לפיד: "נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה"

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, שב והצהיר כי לא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו: "ישראל אינה זקוקה לעוד ימים ושנים של שלטון נתניהו, אלא בדיוק להיפך מכך". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי סיכוייו להקים ממשלה "לא גבוהים", אבל הבהיר כי ימשיך במאמציו "כל עוד יש סיכוי"

סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר היום (שני) כי לא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, מתח סער ביקורת חריפה על ראש הממשלה ועל התנהלות ממשלתו: "בהודעת הליכוד מאתמול נאמר, כנראה גם כלפינו, שהגיע הזמן שנודיע בבירור שנצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו. אז הנה אני משיב, ואומר שוב, בבירור: לא נצטרף לממשלה בראשות נתניהו. ישראל אינה זקוקה לעוד ימים ושנים של שלטון נתניהו, אלא בדיוק להיפך מכך".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בישיבת סיעתו כי ימשיך במאמציו להקים ממשלה: "יש לנו אתגרים גדולים. כלכליים, מדיניים, ביטחוניים. הדרך היחידה לעמוד באתגרים האלה, זה יחד. אנחנו צריכים ממשלת אחדות ישראלית – כי אנחנו צריכים אחדות ישראלית".

"בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה כזו", הוסיף לפיד. "כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

מוקדם יותר דווח כי לפיד וסער נועדו אתמול במסגרת הפגישות להקמת ממשלה, וכי צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות צפויים להיפגש בהמשך השבוע. הבוקר נפגשו צוותי המשא ומתן של יש עתיד וכחול לבן. בהודעה משותפת שיצאה בסיום הפגישה נאמר כי "חלה התקדמות משמעותית והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי". הודעה דומה על "התקדמות משמעותית" יצאה בתום פגישת הצוותים של יש עתיד וישראל ביתנו: "הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים".

בתוך כך, הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה בצהריים פטור מחובת הנחה לחוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות ולחוק האוסר להטיל על נאשם בפלילים את המנדט להרכבת הממשלה. הפטור מחובת הנחה לחוקים אלו, המכוונים נגד נתניהו, נועד לאפשר את קידומם המהיר, ללא צורך בהמתנה של 45 ימים. רע"מ הצביעה בעד החוקים יחד עם הגוש להחלפת נתניהו, ואילו ימינה הצטרפה לגוש נתניהו והצביעה נגדם. בתחילת הדיון אושר פטור מחובת הנחה להצעת החוק של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון.

תגיות:יאיר לפידגדעון סערכחול לבןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה