חם ברשת

ענת גופשטיין בפוסט מטלטל: "מי שלא זורק אבנים, מכוון את הפורעים איפה יש יהודים"

בעוד שמאלנים רבים זועקים את צמד המילים 'דו-קיום', שבימים מטורפים אלו מקבלות משמעות כבדת משקל - ענת גופשטיין רוצה שתבינו, פעם אחת ולתמיד, על מה אנחנו באמת מדברים כאן

אא

בעוד שמאלנים רבים זועקים את צמד המילים 'דו-קיום', שבימים מטורפים אלו מקבלות משמעות כבדת משקל - ענת גופשטיין רוצה שתבינו, פעם אחת ולתמיד, על מה אנחנו באמת מדברים כאן. 

בטור טעון במיוחד שפורסם בעלון השבת 'גילוי דעת', מתארת גופשטיין מצב שהוא כמעט בלתי אפשרי עבור תושבי לוד. "דו קיום?", היא פותחת ומזדעקת, ואז, בתפנית חדה, עוברת לתאר את מצבה של אם יהודיה שעזבה בן זוג ערבי לשעבר, ומגדלת שני ילדים קטנים עם צרכים מיוחדים. "הילדים מפחדים והיא מנסה להרגיע, מספרת להם שזה לא יריות אלו רק זיקוקים. היא מפחדת לצאת מהבית, אפילו לקניות. היא רוצה לעזוב את לוד לכמה ימים אך אין לה לאן ללכת. המשפחה לא בקשר איתה, היא בודדה. היא נלחמה כדי לשקם את חייה אחרי שעזבה את בן זוגה הערבי, והיום היא מיואשת.

"גם היא חשבה שאפשר לחיות ביחד , גם היא חיה בחלום של דו קיום, והיום אחרי שעברה שבעה מדורי גהנום היא מצטערת ומנסה לשנות את מסלול חייה.'היום אני מבינה שהם אויבים, שונאים יהודים. אין לי אמונה בהם', היא אומרת. כואב לי על הבנות התמימות שקשרו את גורלן עם אויב אכזרי. מדינת ישראל כמרקחה, יהודים מותקפים, בכל הערים חלום הדו קיום נגוז, כפי שהיה בתרפ"ט. השכנים נחמדים בשירות האויב, מי שלא זורק אבנים מכוון את הפורעים איפה יש יהודים שאפשר לפגוע בהם, איפה יש רכוש יהודי או קודשי ישראל שאפשר לשרוף. התמונות הקשות מחזירות אותנו לזמנים הקשים בגולה, של פרעות.

"היהודים רק חיכו למדינה, לצבא שיגן עליהם, שהדם שלהם לא יהיה הפקר והנה, הקמנו מדינה, יש צבא ואפילו משטרה, ויש שופטים בירושלים. ויש הכל ואין כלום. יהודים מותקפים ברחובות ואין להם מענה, מתקשרים למשטרה והמשטרה מתעלמת ומנוכרת ולא מגנה עליהם. כפי שהיה בשמעון הצדיק. יהודים שלא מסוגלים לראות את אחיהם בצרה באו לעזור להגן על יהודים שהמדינה הפקירה ואז באה משטרה לא בשביל לעצור את הערבים שזורקים אבנים ושרפים בתי כנסת, אלא לעצור את היהודים כי מבחינתה היהודים אשמים".

ממשיכה גופשטיין ומתארת מצב הזוי שבו משטרה שאמונה על שמירת החוק והסדר, פועלת בניגוד גמור לאג'נדה שלה. "המשטרה עסוקה בפוליטיקה ולא במניעת פשע, ומתעלמת מאלימות בחברה הערבית ומהטרור הלאומני. אי אפשר לדעת כיצד הסבב הזה יגמר, השאלה מה יהיה אחריו. האם ימשיכו לחלום על דו קיום, האם היהודים ימשיכו לפרנס את זה ששרף את הבית כנסת שלהם? את מי שרצה לפגוע בהם? אני מניחה שיש אנשים עם זכרון קצר שיטמנו את הראש באדמה, ויספרו לנו על אחווה ואחדות בין העמים.

"אני בתקווה שמישהו יתעורר ויבין שיש לנו עסק עם אויב רצחני שרוצה להשמיד אותנו בעזה, לוד, רמלה, חיפה וירושלים. והגיע הזמן להתעורר ולהבין את מה שכתבה התורה: 'ואם לא תורישו את ישבי הארץ מפניכם, והיה אשר תותירו מהם לשכים בעיניכם ולצנינם בצדיכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם ישבים בה'", היא מסכמת בעצב. 

תגיות:ערביםפוסטענת גופשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה