נטורופתיה ורפואה טבעית

איך השמש מרפאת, ולמה היא מזיקה?

השמש היא מקור האנרגיה הטבעי של כדור הארץ. היא מספקת את הכמות המושלמת של האנרגיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשיפה רגילה של הגוף לאור האולטרה סגול UV המטהר של השמש, מאפשרת לנו לשלוט בכניסה של חיידקים, קרדית האבק, עובש ווירוסים לגופנו בע"ה, וכל זה בשל תכונת אור השמש שמחזק את מערכת החיסון. אור השמש הוא גם אחד ממעכבי המחלה החשובים ביותר.

לאורך כל ההיסטוריה סייעו הגלים האלקטרומגנטיים שנוצרו על ידי השמש, שברא הבורא ברוב רחמיו, לקיומם הבריא של בני האדם, בעלי החיים, והצמחים.

למעשה, השמש היא מקור האנרגיה הטבעי של כדור הארץ. היא מספקת את הכמות המושלמת של האנרגיה שנחוצה לצמחים כדי להצמיח את כל התוצרים שנדרשים לגידול ולרביה.

אנרגיית השמש מאוחסנת בצמחים בצורת פחמימות, חלבונים ושומנים, וכשאנחנו אוכלים אותם - אנחנו מקבלים את האנרגיה החיונית שנחוצה לנו לחיים פעילים ובריאים. הגלים האלקטרומגנטיים נוצרים על ידי השמש באורכים שונים, ובהתאם לכך נקבעו תפקידיהם.

יש לנו גלי גמה, גלי רנטגן, גלים אולטרה סגולים, גלים קצרים אינפרה אדומים, גלי רדיו וגלי חשמל, והכל, כמובן, מהשמש. רק אחוז אחד מגלי האנרגיה שהזכרנו מגיע לעינינו, והעין האנושית מסוגלת לראות אותם, ואילו גלים אולטרה סגולים ואינפרה אדומים משפיעים עלינו מאוד, ולא ניתן לראות אותם.

הימנעות מחשיפה לשמש היא אחד מגורמי הסיכון לתמותה מסרטן בארצות הברית. ניתן למנוע את הסיכון באמצעות חשיפה לשמש בצורה מבוקרת 20 דקות ביום, ובכך להעלות את רמת הוויטמין D, שמיוצר בגוף בתגובה לחשיפה קבועה לשמש. ויטמין זה מועיל להמון תהליכים בגוף: מחזק מערכת חיסון, מונע מחלות לב, מחזק עצמות ועוד.

מסוף המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20 היה הטיפול המומלץ לדלקות, לחץ דם גבוה, איזון סכרת, הפחתת רמות כולסטרול בדם ועוד - חשיפה מבוקרת לאור השמש ולקרני השמש המבריאות.

דר' נילס פינסן זכה בשנת 1903 בפרס נובל על הטיפול שלו בשחפת באמצעות אור אולטרא סגול. שהיה בשמש בשעות הבוקר המוקדמות, בשילוב עם תזונה נכונה, שווה החלמה מופלאה ומושלמת משחפת וממחלות אחרות. צורת הטיפול הזו זכתה בזמנו לכותרות מפתיעות. מה שהפתיע את הקהילה הרפואית היה העובדה שקרני השמש המרפאות לא הועילו אם החולים הרכיבו משקפי שמש – המשקפיים חוסמות את הקרניים החשובות ביותר שהגוף זקוק להן.

עוד על סגולות השמש, בכתבה הבאה בעז"ה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:שמשבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה