חדשות בארץ

שבת של מטחים כבדים, מאות רקטות, והרוג אחד: סיכום חדשות השבת

מאות רקטות נורו במהלך השבת לעבר הדרום והמרכז. הרוג מרסיס בנפילה ברמת גן, צה"ל תקף בעוצמה

  • ד' סיון התשפ"א
התפרעויות בלוד (צילום: פלאש 90)התפרעויות בלוד (צילום: פלאש 90)
אא

שבת של מטחים במרכז ובדרום, מאות טילים לדרום ולמרכז, הרוג ברמת גן, פגיעות ישירות במבנים, לילה של טילים בבאר שבע אשדוד והעוטף.

ברמת גן נהרג אדם בן 56 מפגיעת רסיס. פראמדיק מד"א ליאור מרמלשטיין, שהגיע לזירת הנפילה סיפר: "מיד עם קבלת הקריאות על הנפילה בעיר הגענו לזירה וראינו את ההרס הרב ופגיעות בבניינים ברחוב. עברנו מדלת לדלת בכוחות גדולים של מד"א וביצענו סריקות בדירות". פרמדיק מד"א, רונן כהן שקבע את מותו של הפצוע הוסיף: "במהלך הסריקות איתרנו באחת הדירות הסמוכות למיקום הנפילה את הפצוע, גבר בן 56 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעות מההדף ומהרסיסים. ביצענו בדיקות רפואית על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל לאחר פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".

בכך עולה מספר האבידות בישראל במהלך מבצע "שומר החומות" לעשרה. ה' ייקום דמם.

הירי לרמת גן וגוש דן החל אחרי שחיל האוויר הפיל את בניין התקשורת אלג'לאא' בעזה, משם משדרים אל ג'זירה והמודיעין של חמאס. בבדיקה שנערכה על ידי העובדים שנמצאים במקום התברר כי אין נפגעים בנפש בקרב העובדים ובקרב בעלי החיים. נראה כי מדובר בנפילת רסיס שיצר נזק בחומת מספר חצרות באזור הקופים. כשהמטפלים יצאו מהמרחבים המוגנים הם הכניסו את בעלי החיים לתוך בתי הלילה הממוגנים לטובת שמירה על בטחונם.

שגרירת אוסטריה בישראל מגנה את הירי לכיוון אזור המרכז לאחר שאחת הרקטות במטח האחרון נפלה בסמוך לבניין השגרירות.

בבית החולים שיבא מעדכנים כי 14 פצועים הגיעו לאחר מטח הרקטות לגוש דן בשעות הצהריים. 10 נחבלו בדרכם למרחב המוגן, 1 סובל משאיפת עשן ו-3 נוספים לקו בחרדה.

במטח הרקטות בצהריים נפגעו ארבעה בניינים ברמת גן – טיל נפל בפארק החיות הספארי. בעקבות זאת, 48 משפחות נאלצו לפנות את בתיהן והן מפונות לכפר המכביה ומלון אופטימה בעיר.

לוחמי משמר הגבול תפסו 15 בקבוקי תבערה מוכנים להצתה במסגד בלוד. ערבי שהצית שריפה נעצר על ידי שוטרים בתום מרדף אחריו

מתחילת אירועי ירי הרקטות (10.5) ועד היום, 646 נפגעים טופלו ברחבי הארץ, בהם 109 נפגעי גוף, מהם 8 שנקבע מותם, 6 קשה, 11 בינוני ו-84 קל שנפגעו מרסיסי רק"ק ושברי זכוכיות. 156 פצועים שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, מהם 2 נשים כבנות 87 ו-50 שנפגעו אנושות בראשן בדרכן למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן, 5 בינוני ו-149 קל. 189 פצועים שנפגעו בהפרות סדר ואבנים טופלו ע"י צוותי מד"א, בהם 9 קשה, 30 בינוני ו-150 במצב קל.

192 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארה״ב ג’ו ביידן. נתניהו עדכן את הנשיא בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שישראל מתכוונת לבצע. נתניהו הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות שלנו להגן על עצמנו.

השיחה הייתה ארוכה ומקיפה, רה״מ הדגיש בשיחה ואמר שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל הם מפונים מבלתי מעורבים.

 

בגזרה הצפונית

בערב שבת זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח סוריה. כתוצאה מהשיגורים, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

במהלך ליל שבת זיהו כוחות צה"ל מספר לבנונים חופרים באדמה וחותכים את גדר הגבול הצפוני של ישראל. בחסדי שמים המפגעים זוהו לאחר חצייתם מתגנבים לעבר הגדר וחותכים אותה. הלוחמים הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם לאחריו נמלטו לשטח לבנון.

מתחקיר ראשוני של האירוע וסריקות במרחב, עלה כי הלבנונים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי הייתה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה. סיכול הפיגוע התרחש על רקע הפרות סדר אלימות שהתקיימו במרחב הגדר במהלך שעות הצהריים של יום שישי.

 

התקפות צה"ל ברצועה

אחרי הקש בגג, הופל במהלך השבת בניין ג'לאא במרכז הרצועה. זה הבניין רב הקומות השלישי שצהל מפיל בעזה מתחילת המבצע, הותקפו גם דירות בבניינים אחרים מבלי למוטט את הבניין. כמו כן הותקפו ונהרסו בתים בני 5 ו-4 קומות.

עזה מופגזת. (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)עזה מופגזת. (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל.

בנוסף, סוכל ניסיון של חמאס לשגר רחפן מטיל נפץ לשטח ישראל בעיר עזה. כתוצאה מהפלת הרחפן, הוא נפל על חוליית השיגור וחיסל שני מחבלים.

בימים האחרונים תקפו כלי שיט של צה"ל עשרות יעדים של הכח הימי של חמאס ביניהם כלי שיט, מחסני אמל״ח, עמדות תצפית, ומתחמים צבאיים של המערך הימי של חמאס ששימשו את הכח הימי של הארגון. מסוקי קרב תקפו מספר עמדות תצפית ביבשה ובים בדרום רצועת עזה.

כוחות צה"ל תקפו את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול הלחימה. ועוד מאות יעדים, מחסני אמל"ח ובתים של פעילי חמאס.

הותקף גם ביתם של מח"ט מחנות המרכז ומג"ד קרארה בחמאס ששימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.

 

התפרעויות ברחבי הארץ

בכל חלקי הארץ התקהלו אלפי מתפרעים, השליכו בקבוקי תבערה, אבנים וירו זיקוקין.

במהלך התפרעויות סמוך לשכם במרחב החטיבה המרחבית "שומרון" זיהו לוחמים מחבל חמוש בסכין המתקרב לעברם. בתגובה, הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי. לא היו נפגעים לכוחותינו. המחבל חוסל.

מחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה בצומת זיף שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". חוסל. בחסדי שמים לא היו נפגעים לכוחותינו.

לוד

לוחמי משמר הגבול תפסו במסגד בלוד 15 בקבוקי תבערה, כשהם מוכנים להצתה.

לוחמי משמר הגבול תפסו נשק מסוג קרלו, בקבוקי תבערה וזיקוקים ועצרו 15 חשודים בהתפרעויות בלוד.

בהתקהלות של כ-200 מתפרעים באזור המסגד הגדול שבלוד, אחד החשודים השליך 2 בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. לוחמי משמר הגבול הגיבו בירי רוגר שפגע במפגע ברגלו, המפגע נמלט לתוך המסגד והכוחות תפסו אותו לאחר מרדף רגלי.

נעצרו 7 מתפרעים שהשליכו אבנים, זרקו בקבוקים וירו זיקוקים לעבר השוטרים בערערה וג'סר א זרקא.

גם בעכו תפסו בלשי תחנת עכו בשת"פ שב"כ מספר בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה, כוורות זיקוקים ומסכת גז.

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה מספר חשודים תושבי הנגב בגין פיגוע ירי שבוצע ביום חמישי האחרון, בכביש 264 סמוך לרהט.

בשפרעם הגיעו כמה מתפרעים, תושבי העיר, לחניון "אגד" בעיר והשליכו בקבוקי תבערה לעבר האוטובוסים שחנו בחניון. נשרפו כליל 3 אוטובוסים.

ערבי שהצית שריפה נעצר על ידי שוטרים בתום מרדף אחריו.

המשטרה עצרה 9 ערבים שהיו מעורבים בהתפרעויות בימים האחרונים בבסמת טבעון, איבטין וראס עלי.

לוחמי האש ממשיכים לפעול בכל חלקי הארץ במאות אירועים הכוללים כיבוי שריפות וחילוץ לכודים ונפגעים באירועים שבשגרה ואירועי חירום. צוותי כיבוי מתחנת אשקלון הוזעקו לשריפת קוצים גדולה בעקבות נפילה בשדה ומתפתחת בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון. עיקר המאמצים מתרכזים בהשגת שליטה על השריפה ומניעת התפשטות. לוחמי האש פועלים במקום תחת אזעקות וירי בנחישות ובמקצועיות בכדי לסיים את האירוע לפני שעות החשיכה.

תגיות:שומר החומותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה