חדשות בארץ

ההתפרעויות בלוד: יהודי נדקר בדרך מבית הכנסת

לאחר לילה של הפרות סדר אלימות, גם היום נמשכות התפרעויות של ערבים במקומות שונים בארץ. בעכו הוצתו אכסניה ומספר סירות בנמל, שתי ניידות משטרה הועלו באש בכפר קאסם, ויהודי הותקף בשער שכם

לוד, אמש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)לוד, אמש (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

מאיר גבאי, יהודי תושב לוד, נדקר הבוקר (חמישי) סמוך לשוק בעיר בעת שחזר מבית הכנסת. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, ומצבו מוגדר יציב.

גיל גבאי, רעייתו של מאיר, סיפרה לאמיר איבגי בגלי צה"ל: "הוא סיים את התפילה והלך להביא את האוטו שלנו, שמנו אותו בשכונה אחרת כדי שלא יישרף מתחת לבית שלנו. במהלך ההליכה שלו הגיעו ערבים שצעקו 'אללה אכבר', תקפו אותו באבנים וסלעים. אחד מהם שלף אולר ודקר אותו בגב. הוא הצליח להדוף אותו ולברוח".

"ראיתי את כל המקרה מחלון הבית", שחזרה גבאי. "צרחתי להם שיעזבו אותו, פחדתי לרדת שלא יקרה לי משהו. בעלי כרגע בבית החולים. מצבו יציב, הוא בסדר ומטפלים בו".

בעיר העתיקה של עכו הוצתו הבוקר אכסניה השייכת לרשות העתיקות ומספר סירות בנמל. לא דווח על נפגעים, אולם קיימת סכנת קריסה של המבנה. שלושה צוותי כיבוי וטרקטורון כיבוי פעלו להשיג שליטה על האש. בכפר קאסם הציתו מתפרעים שתי ניידות משטרה.

בתקרית נוספת, הותקף יהודי על ידי ערבים סמוך לשער שכם בירושלים ונזקק לטיפול רפואי. המשטרה עצרה לאחר מכן שלושה חשודים בתקיפה.

המשטרה חילצה במהלך הלילה שלושה בני משפחה שנכנסו בטעות לכפר קרע. במהלך פעילות לאכיפת הסדר בצומת כפר קרע, הבחינו שוטרים ולוחמי יס"מ כי המתפרעים רצים לתוך הכפר ותוקפים רכב שעבר במקום. הכוחות עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי באוויר, וחילצו את בני המשפחה מהמקום.

במצבו של אלעד ברזילי, בן ה-37 שנפצע אמש בלינץ' בעכו באורח קשה, חל הבוקר שיפור. מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, בו הוא מאושפז, נמסר כי לאחר שנותח בראשו הוא הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' ז'אן סוסטיאל, אמר כי "הפצוע הובא במצב קשה מאוד ועבר ניתוח מורכב ביותר, שלאחריו הועבר לאשפוז כשהוא מורדם ומונשם. אמנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה".

ניסיון לינץ' נוסף בוצע הלילה ביהודי בן 50, תושב גוש שגב שבגליל, שנכנס בטעות לטמרה. צעירים ערבים תקפו אותו במקלות ובאבנים בעודו ברכבו, ודקרו אותו בצווארו עם מספריים. צוות רפואי מקומי חילץ אותו מהמקום ופינה אותו במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה. הבוקר הוא שוחרר לביתו, לאחר שחל שיפור במצבו.

בתוך כך, מצבו של אבי הר אבן, שנפצע שלשום בהצתת מלון "האפנדי" על ידי ערבים בעכו, מוסיף להיות קשה. הר אבן בן ה-84 הינו מבכירי התעשייה הצבאית, חתן פרס ביטחון ישראל ומנהל סוכנות החלל הישראלית לשעבר. הוא מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה, מורדם ומונשם.

תגיות:לודערביםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה