חדשות בארץ

לאחר חיסול בכירי חמאס: מטחים כבדים לדרום

ארגוני הטרור שיגרו בצהריים מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי הדרום. הירי בוצע לאחר שצה"ל הודיע על חיסולם של בכירים בפורום המטה הכללי של חמאס. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 17:00

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ארגוני הטרור ברצועת עזה ירו בצהריים (רביעי) מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי הדרום. אזעקות נשמעו, בין היתר, באשדוד, אשקלון, באר שבע, יישובי עוטף עזה והפזורה הבדואית בנגב. חלק גדול מהשיגורים יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. באשקלון דווח על פגיעות ישירות, אולם בחסדי שמיים לא היו נפגעים. תושב אשדוד כבן 25 נפגע מרסיס בראשו, ופונה במצב קל לבית החולים אסותא בעיר.

הירי הכבד בוצע לאחר שצה"ל הודיע על חיסולם של בכירים בפורום המטה הכללי של חמאס המקורבים לראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף. בחמאס אמרו כי ירו מטח של 50 רקטות לעבר אשדוד, ובהמשך טענו כי שיגרו 15 רקטות לעבר דימונה.

צה"ל הגביר במהלך היום את קצב התקיפות ברחבי רצועת עזה. בנוסף לסיכול של בכירי חמאס, דיווחו מקורות פלסטיניים על שישה הרוגים בשני סיכולים ממוקדים בצפון הרצועה ובדרומה. במסגרת גל התקיפות, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי שפעלו מתוך המרחב האזרחי בצפון הרצועה.

תקיפת אתרים לייצור אמצעי לחימה (צילום: דובר צה"ל)

כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש חוליות של משגרי נ"ט, וכן חוליית שיגור של כטב"ם נפץ של חמאס ברצועת עזה. החוליה הותקפה בעת שעשתה הכנות לשגר את הכטב"ם לשטח ישראל. בנוסף, תקף חיל האוויר משגר רקטות של חמאס, שהיה מוכוון לאשדוד ולאשקלון. מדובר צה"ל נמסר, כי המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

בשעות הבוקר נהרג אדם אחד מפגיעה ישירה של טיל נ"ט ברכב שנסע בשטח ישראל. במתקפת הנ"ט נפצעו שני אנשים נוספים, אחד מהם במצב אנוש והשני במצב קשה. חמאס נטל אחריות על הירי. פינוי הפצועים לבית החולים ברזילי בוצע תחת מטח כבד של רקטות ופצצות מרגמה.

בתוך כך, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שהייתה אמורה להתכנס בשעות הערב, הוקדמה לשעה 17:00. על פי הדיווח בחדשות 12, השרים צפויים להצביע על הרחבת המבצע נגד ארגוני הטרור ברצועה. בשעה 20:30 צפויה להתכנס ישיבת ממשלה.

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה