חדשות בארץ

צה"ל חיסל בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס

במסגרת התקיפות ברצועה, סיכל חיל האוויר חוליות משגרי נ"ט ומשגר רקטות שהיה ערוך לשיגור מיידי לעבר אשדוד ואשקלון. שר הביטחון בני גנץ: "כרגע אין תאריך סיום. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק"

אא

(עודכן: 15:44)

דובר צה"ל התיר בצהריים (רביעי) לפרסום, כי במבצע משותף עם שב"כ חוסלו היום בכירים ב"פורום המטה הכללי" של ארגון חמאס. 

על פי ההודעה, מדובר ב"מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס, המהווים חלק מרכזי מ'פורום המטה הכללי' של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף".

משב"כ נמסרה רשימת הבכירים שחוסלו, הכוללת את ארבעת הבכירים הבאים:

באסם עיסא – מח"ט העיר עזה של חמאס מאז 2017. עיסא היה מעורב לאורך השנים בפיגועים רבים, וכן שימש כפעיל בכיר במערך הייצור של ארגון הטרור. בשב"כ ציינו כי עיסא ניהל את הפעלת הכוח בסבבי הלחימה מול ישראל, וסיכולו צפוי להשפיע "באופן משמעותי" על תפקוד החטיבה והזרוע הצבאית של חמאס.

ג'מעה טחלה – ראש מערך הסייבר, מחזיק תיק מחקר ופיתוח בחמאס ומוביל פרויקט שיפור הטילים של הארגון. טחלה היה יד ימינו של מוחמד דף, ונחשב למוביל המרכזי של פרויקט ההתעצמות של הארגון.

גמאל זבדה – ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס. זבדה – דוקטור להנדסת מכונות, בעל התמחות באווירודינמיקה ובעל הכשרה במגוון תחומים טכנולוגיים – היה המחולל המרכזי של מערך הייצור הרקטי של חמאס. לדברי שב"כ, הוא היווה "מוקד ידע מרכזי ומשמעותי" במטה הייצור של החמאס, נמנה על בכירי מערך המחקר והפיתוח של הארגון, ועסק בקידום פרויקטים מרכזיים בהתעצמותו.

ח'אזם חטיב – ראש מחלקת המהנדסים במערך הייצור וסגן ראש המערך.

בשב"כ הוסיפו, כי במהלך התקיפה נהרס מתקן המחקר והפיתוח המרכזי (מו"פ) של חמאס והושמד ציוד רב. הרוגים נוספים בתקיפה הם סאמי רדואן, ראש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי של חמאס, ווליד שמאלי, ראש מחלקת הציוד התעשייתי במערך הייצור של הארגון. בנוסף נהרגו כעשרה פעילים נוספים ממערך הייצור והמו"פ של ארגון חמאס.

מוקדם יותר הודיע צה"ל, כי סוכלו מהאוויר שתי חוליות של משגרי נ"ט. בנוסף, הותקף משגר רקטות של חמאס, שהיה מוכוון לאשדוד ולאשקלון. מדובר צה"ל נמסר, כי המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה: "צה"ל ממשיך במאמץ לסיכול חוליות טרור ושיגור רקטי. יש להמשיך להישמע להוראות פיקוד העורף". קודם לכן, תקף כלי טיס חוליית שיגור של כטב"ם נפץ של חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בעת שעשתה הכנות לשגר את כלי הטיס הבלתי מאויש לשטח ישראל.

הפגיעה בכטב"ם (צילום: דובר צה"ל)

בשעות הבוקר נהרג אדם אחד מפגיעה ישירה של טיל נ"ט ברכב שנסע בשטח ישראל. במתקפת הנ"ט נפצעו שני אנשים נוספים, אחד מהם במצב אנוש והשני במצב קשה. חמאס נטל אחריות על ירי הנ"ט. פינוי הפצועים לבית החולים ברזילי בוצע תחת מטח כבד של רקטות ופצצות מרגמה.

שר הביטחון בני גנץ ביקר הבוקר בחמ"ל העירוני של אשקלון: "צה"ל מבצע בשעות האחרונות שורה של תקיפות משמעותיות. פגענו בחוליות מפקדים, בתשתיות משמעותיות של החמאס, ונמשיך להגן על תושבי ישראל כולם".

"תקפנו מאות רבות של מטרות. מגדלים נופלים, מפעלים קורסים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. כל האמצעים וכל האופציות על השולחן, ויש עוד המון פעילות בבנק. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק".

גנץ הבהיר כי "כרגע אין תאריך סיום. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. רק כשנשיג את היעד הזה נוכל לדבר על רגיעה. לא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון או מוסד על זכותנו וחובתנו להגן על אזרחי ישראל".

בתוך כך, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שהייתה אמורה להתכנס הערב, הוקדמה לשעה 17:00. על פי הדיווח בחדשות 12, השרים צפויים להצביע על הרחבת המבצע נגד ארגוני הטרור ברצועה.

תגיות:חמאסרקטותבני גנץצה"למשגר נ"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה