חדשות בארץ

נתניהו: "חמאס והג'יהאד האסלאמי ישלמו מחיר כבד, דמם בראשם"

בהצהרה מיוחדת מהקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ישלמו מחיר כבד: "המערכה הזו תיקח זמן". שר הביטחון בני גנץ: "נחזיר את השקט והביטחון, ונעשה זאת לטווח רחוק"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ נשאו הערב (שלישי) הצהרות מיוחדות מהקריה בתל אביב, כשלצידם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וראש שב"כ נדב ארגמן.

"אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה – מבצע 'שומר החומות'", פתח נתניהו. "צה"ל תקף אתמול והיום מאות מטרות טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. חיסלנו עשרות מחבלים, כולל מפקדים בכירים. הפצצנו מפקדות של חמאס, מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה".

"סיימנו עכשיו התייעצות להערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, קיבלנו החלטות. חמאס והג'יהאד האסלאמי שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני אומר כאן הערב: דמם בראשם".

"אנחנו עומדים מאוחדים מול אויב שפל", הוסיף נתניהו. "כולנו דואבים על ההרוגים, מתפללים לשלום הפצועים ועומדים מאחורי צה"ל וכוחות הביטחון. אני מבקש מכולכם, בלי יוצא מהכלל, לקיים בקפדנות את הנחיות פיקוד העורף, להיכנס למרחבים המוגנים. זה בפירוש מציל חיים. המערכה הזו תיקח זמן. בנחישות, באחדות ובעוצמה נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל".

שר הביטחון אמר כי "צהל פועל ב-24 השעות האחרונות, ביחד עם שב"כ ולצידה של המשטרה, ועושה זאת באופן עוצמתי ובמאות תקיפות. מפעלי ייצור, מנהרות, מגדלים שמשמשים את ראשי הארגונים מתפוררים ברחבי עזה וימשיכו להתפורר. יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה".

"אני מכיר את הזירה העזתית", הצהיר גנץ. "ארגוני הטרור נפגעו קשות, וימשיכו להיפגע בגלל ההחלטה המופקרת שלהם לירות לשטח מדינת ישראל. אנחנו נחזיר את השקט והביטחון, ונעשה זאת לטווח רחוק".

"צה"ל שומר ומגן על כולם, יהודים וערבים כאחד. אני קורא לכל אזרחי ישראל – זו העת לנהוג באופן אחראי ולהימנע מאלימות הדדית ומאלימות בכלל. אני, ראש הממשלה וכל הדרג המדיני מגבים את כוחות הביטחון ואת צה"ל בהובלת הרמטכ"ל. ניתן להם לעשות את עבודתם ככל שיידרש. הם עושים עבודה מצוינת, וניתן להם להמשיך בה".

"אני מבקש לומר גם למנהיגי מדינות העולם: אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת על ריכוזי אוכלוסייה, שהייתה מסכימה שיפגעו בה, וגם אנחנו לא מקבלים זאת. יש לנו את הזכות והחובה לפעול, וכך נעשה.  כולנו נהיה מאוחדים, חזקים, נחושים. ביחד ננצח, רק ביחד", חתם גנץ את דבריו.

הרמטכ"ל כוכבי אמר: "צה"ל פועל בעוצמה רבה מזה 24 שעות, במהלכן תקפנו למעלה מ-500 מטרות, שכוללות אמצעי לחימה ואתרים לייצור אמצעי לחימה, והפגיעה היא פגיעה קשה. פגענו והרגנו עשרות פעילי טרור, ביניהם גם בכירים, והשמדנו מבנים ותשתיות. בצד השני, בעזה, המציאות היא מציאות קשה".

"אנחנו פרוסים לאורך כל מרחב עוטף עזה ולאורך הגבול כדי להגן על התושבים ועל הריבונות שלנו. אנחנו פועלים באופן מלא עם מערך ההגנה האווירית כדי לסכל את ירי הרקטות, בהצלחה רבה – אם כי לא באופן הרמטי. נמשיך לתקוף באופן נרחב, לא נחסוך שום בית ושום מנהרה כדי שהיא תפגוש פצצה או את ידו של צה"ל. ארגוני הטרור ברצועת עזה עומדים לשלם מחיר עוד יותר יקר מכפי ששילמו עד עכשיו, ואנחנו ערוכים להרחבת המערכה ככל שיידרש. אנחנו נחושים לפגוע בארגוני הטרור באופן משמעותי ביותר".

תגיות:בני גנץשומר החומותרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה