חדשות בארץ

מפקד מערך הנ"ט של חמאס בעזה חוסל; חמאס מאיים: נתקוף את תל אביב

כ-80 מטוסי קרב השתתפו בתקיפה מסיבית של עשרות בורות שיגור של גדודי חמאס בצפון הרצועה. במסגרת התקיפה חוסל איאד פתחי פאיק שריר, ששימש כמפקד מערך הנ"ט של ארגון הטרור בעיר עזה. בחמאס איימו להרחיב את מעגל האש ולתקוף את תל אביב

אא

(עודכן: 20:21)

(וידיאו: דובר צה"ל)

מפקד מערך הנ"ט של חמאס בעיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר, חוסל הערב (שלישי) על ידי כלי טיס של חיל האוויר. החיסול בוצע במסגרת תקיפה מסיבית במרחב צפון הרצועה, בה נטלו חלק כ-80 מטוסי קרב. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, מסר כי עשרות בורות שיגור של גדודי חמאס באזור הותקפו: "מדובר בכ-150 מטרות וחימושים בתוך מערך השיגור הרקטי, והשמדה של 50-70 בורות שיגור שהוטמנו באדמה בשנים האחרונות". זילברמן הוסיף, כי משמעות התקיפה היא "נטרול מוחלט של שלושה גדודים בצפון הרצועה, שנותרו ללא כל יכולת שיגור רקטי, ושיבוש דרמטי של יכולת כל מערך האש ברצועה".

דובר צה"ל עדכן, כי באחת מהמנהרות ההתקפיות שהושמדו ביממה האחרונה נלכדו פעילים מכוח מובחר של חמאס. עד לשעה זו, נהרגו למעלה מ-20 פעילים של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה.

הזרוע הצבאית של חמאס שיגרה הערב איום לעבר ישראל, לפיו תרחיב את מעגל האש לעומק ישראל: "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים – תל אביב תותקף בטילים בצורה קשה יותר ממה שהיה באשקלון". למרות האיום, חיל האוויר תקף את בורג' הנאדי, מגדל בן 13 קומות במערב עזה, ומוטט אותו.

הפגיעה במגדל (וידיאו: רשתות חברתיות בעזה)

בשעות הצהריים נורו מטחים כבדים של רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה. בחמאס נטלו אחריות על הירי, וטענו כי שיגרו 137 רקטות בתוך חמש דקות. מטחי הרקטות נמשכו לאחר מכן בגלים רבים. באחד המטחים נהרגו שתי נשים מפגיעות ישירות של טילי גראד בשני בתים באשקלון. אחת ההרוגות היא סהומי סאנדוש, אזרחית הודית בת 32 שעבדה כמטפלת של קשישה כבת 90. סאנדוש לא הספיקה להגיע למרחב מוגן, והקשישה בה טיפלה נפצעה באורח קשה. בצה"ל התירו בהמשך לפרסום, כי בסוללת "כיפת ברזל" התרחשה תקלה, שמנעה את יירוט הרקטה. התקלה תוקנה כעבור זמן קצר.

על פי הנתונים העדכניים של צה"ל, מתחילת מבצע "שומר החומות" זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכן כ-150 שיגורים נוספים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים.

מוקדם יותר היום, במבצע משותף לצה"ל ולשב"כ בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי. בסיכול הממוקד חוסל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור, סאמח אל-ממלוכ. בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הארגון. הג'יהאד האסלאמי מסר, כי בתקיפה נהרגו גם כמאל קריקע ומוחמד אבו אל-עטאא, אחיו של בהאא אבו אל-עטאא, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל בתחילת מבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019.

בצה"ל ציינו כי "הפעילים שסוכלו פיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים שביצע הג'יהאד האסלאמי, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי. צה"ל ושב"כ ערוכים להמשיך את המערכה ככל שיידרש באמצעות מנעד רחב של תכניות אופרטיביות".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה