חדשות בארץ

מטחים כבדים מעזה: שתי הרוגות בפגיעות ישירות באשקלון

ארגוני הטרור ברצועת עזה שיגרו מטחים כבדים לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי העוטף. שתי נשים נהרגו בפגיעות ישירות בבתים באשקלון

פגיעה בבית באשדוד (צילום: פלאש 90)פגיעה בבית באשדוד (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:05)

שתי נשים נהרגו בצהריים (שלישי) מפגיעות ישירות של רקטות בשני בתים באשקלון. אדם נוסף נפצע באורח קשה במטח לעבר העיר, ומצבו מוגדר קשה.

מוקדם יותר היום הרחיבו ארגוני הטרור העזתיים את טווח הירי לאשדוד. מטחים כבדים של רקטות נורו בתוך דקות ספורות לעבר העיר, וכן לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי וטענה כי אנשיה שיגרו 137 רקטות בתוך חמש דקות. מטחי הרקטות נמשכו גם לאחר מכן בגלים רבים. תושבי אשקלון הונחו על ידי פיקוד העורף להישאר במרחבים מוגנים, אולם כעבור כשעה וחצי הוסרה ההנחיה. בצה"ל מדגישים בפני האזרחים, כי עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות.

על פי הדיווחים מהשטח, עד כה אותרו פגיעות של טילי גראד בשני בתי מגורים באשדוד ובשמונה זירות באשקלון, בין היתר בבית ספר. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בארבעה בני אדם שנפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית, וב-17 נוספים שלקו בחרדה. גבר כבן 45 נפצע באורח קל בגפיו בעת שרץ למרחב מוגן. אל בית החולים אסותא באשדוד פונו תשעה נפגעים, ילד ושמונה מבוגרים, כולם במצב קל. מבית החולים ברזילי נמסר, כי מתחילת סבב הלחימה אתמול ועד השעה 15:20 היום טופלו 74 נפגעים, שניים מתוכם במצב קשה ושניים במצב בינוני.

מוקדם יותר דיווחו בעזה כי צה"ל תקף מהאוויר דירת מגורים בבניין רב-קומות הממוקם בשכונת רימאל בעיר. בצה"ל אישרו בהמשך, כי במבצע משותף עם שב"כ בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי. בסיכול הממוקד חוסל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור, סאמח אל-ממלוכ. בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הארגון. הג'יהאד האסלאמי מסר, כי בתקיפה נהרגו גם כמאל קריקע ומוחמד אבו אל-עטאא, אחיו של בהאא אבו אל-עטאא, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל בתחילת מבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019. משרד הבריאות בעזה מסר, כי ביממה האחרונה נהרגו 26 פלסטינים בתקיפות צה"ל.

בסיום הערכת מצב שערך הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוא הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, ובמקביל להרחיב את התקיפות ליעדים נוספים. מדובר צה"ל נמסר, כי הרמטכ"ל הבהיר ש"יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או ג'יהאד אסלאמי, באשר הוא, כפי שאנו עושים למן הרגע הראשון".

"הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי"ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנה אווירית, מודיעין ואוויר. בנוסף, הרמטכ"ל החליט להשהות את התרגיל המטכ"לי 'מרכבות האש' למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות. הרמטכ"ל סיכם כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן".

תגיות:רצועת עזהרקטותאשקלוןאשדוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה