חדשות בארץ

סיכול ממוקד: חוסל מפקד המערך הרקטי של הג’יהאד האסלאמי

במבצע משותף לצה"ל ולשב"כ, בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי. ראש היחידה הרקטית המיוחדת של הארגון, סאמח אל-ממלוכ, נהרג בתקיפה. יחד עמו נהרגו בכירים נוספים במערך

אא

(עודכן: 15:58)

תקיפת דירת המסתור (וידיאו: דובר צה"ל)

צה"ל עדכן היום (שלישי), כי במבצע משותף עם שב"כ בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי. בסיכול הממוקד חוסל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור, סאמח אל-ממלוכ. בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הארגון. הג'יהאד האסלאמי מסר, כי בתקיפה נהרגו גם כמאל קריקע ומוחמד אבו אל-עטאא, אחיו של בהאא אבו אל-עטאא, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל בתחילת מבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019.

בצה"ל ציינו כי "הפעילים שסוכלו פיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים שביצע הג'יהאד האסלאמי, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי. צה"ל ושב"כ ערוכים להמשיך את המערכה ככל שיידרש באמצעות מנעד רחב של תכניות אופרטיביות".

מוקדם יותר היום, תקף צה"ל מספר יעדי טרור נוספים, ביניהם לשכתו של מפקד מערך צבאי של חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמצעי לחימה במתחם סימולטור טילי נ"ט, לשכתו של בכיר חמאס נוסף, ומתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי. על פי נתוני צה"ל, ביממה האחרונה נפגעו יותר מ-15 פעילי טרור שעסקו בשיגור רקטות וטילי נ"ט ובמספר רב של מטרות טרור – תשתיות חמאס ומטרות תת-קרקעיות. 

תקיפת מוצבים של חמאס והג'יהאד האסלאמי (צילום: דובר צה"ל)

הפעילות של אוגדת עזה מתבצעת בתקיפות רב-זרועיות, באמצעות אש מהאוויר, מהים ומהיבשה. התקיפות מסתמכות על מודיעין איכותי ומדויק, המאפשר סגירת מעגל מהירה של כלי טיס ויחידות קרקעיות שונות בעלות יכולות אש.

צה"ל פרסם תיעוד נוסף, לפיו לוחמי אגוז זיהו שיגורי רקטות ותקפו את המטרות באמצעות טיל 'גיל'. בסיכול חוסלו שני פעילי טרור. סיכול נוסף בוצע על ידי לוחמי מגלן, שפגעו בחוליית משגרי נ"ט שפעלה מתוך מתחם שיגור של חמאס.

חיסול חוליות שיגור רקטות (צילום: דובר צה"ל)

בסיום הערכת מצב שערך הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוא הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, ובמקביל להרחיב את התקיפות ליעדים נוספים. מדובר צה"ל נמסר, כי הרמטכ"ל הבהיר ש"יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או ג'יהאד אסלאמי, באשר הוא, כפי שאנו עושים למן הרגע הראשון".

"הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי"ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנה אווירית, מודיעין ואוויר. בנוסף, הרמטכ"ל החליט להשהות את התרגיל המטכ"לי 'מרכבות האש' למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות. הרמטכ"ל סיכם כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן".

מוקדם יותר הבוקר קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ובכירים נוספים במערכת הביטחון. על פי הודעת לשכתו, "גנץ הנחה להמשיך במדרגות ובתקיפות עוצמתיות ואישר את המלצות צה"ל להמשך הפעולות מול האויב. עוד הנחה שר הביטחון לתת דגש ומענה לצורכי ומוכנות העורף, להמשיך בדריכות גבוהה בכלל הזירות ולהיערך למאמצי הסברה מול טענות שווא פלסטיניות". בנוסף, אישר גנץ לצה"ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה. הגיוס נועד עבור מערכים שונים, בין היתר בפיקוד דרום, בפיקוד העורף ובאגף המבצעים. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי הגיוס הינו "לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע 'שומר החומות' ותגבור ההגנה על העורף".

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה