חדשות בעולם

תחקיר: כך סייעה ישראל לארה"ב לחסל את קאסם סולימאני

תחקיר של אתר החדשות "יאהו ניוז" חושף פרטים חדשים על הסיוע שהעניקה ישראל לארצות הברית במבצע לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני

סולימאני (תמונה: שאטרסטוק)סולימאני (תמונה: שאטרסטוק)
אא

אתר החדשות "יאהו ניוז" פרסם הלילה (בין שבת לראשון) תחקיר, ובו פרטים חדשים על חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, במתקפה אמריקנית בבגדאד ב-3 בינואר 2020.

על פי התחקיר, בשש השעות שקדמו להמראתו של סולימאני מדמשק בדרכו לשדה התעופה בבגדאד, הוא החליף שלושה טלפונים ניידים. לדברי גורם צבאי אמריקני, ישראל ידעה מהם מספרי הטלפון של סולימאני, והעבירה אותם לאמריקנים שעקבו אחריו כשעשה את דרכו לעיראק. אנשי קישור של כוחות המיוחדים האמריקניים שהו באותן שעות בתל אביב, ועקבו עם מקביליהם הישראליים אחרי הטלפונים הניידים של הבכיר האיראני. באמצעות האיכון, ידעו האמריקנים מתי הגיע סולימאני לעיראק.

עוד דווח בתחקיר, כי עם נחיתתו של סולימאני בשדה התעופה הבינלאומי של בגדאד, באיחור של מספר שעות מהמתוכנן, חגו מעל השיירה בה נסע שלושה כלי טיס בלתי מאוישים. שניים מתוכם היו מצוידים בטילי הלפייר. כאשר הרכב בו נסע הגיע אל הכביש שמחוץ לשדה התעופה, שוגרו לעברו שני טילים. לעבר הרכב השני נורה טיל נוסף. בזירה עמדו הכן לוחמים וצלפים אמריקנים, כדי לגבות את פעולת החיסול למקרה שמשהו בתכנון המקורי ישתבש.

בתחקיר – המבוסס על ריאיונות עם 15 מקורות אמריקניים בכירים בעבר ובהווה – נטען כי תכנון חיסולו של סולימאני החל כבר ב-2017, בתחילת כהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ארצות הברית. המבצע קודם על ידי מייק פומפאו, עוד בהיותו ראש ה-CIA ובהמשך לאחר שמונה למזכיר המדינה.

תגיות:איראןארצות הבריתישראלקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה