חדשות בארץ

"נכנסת במחיצתם של צדיקים": יהודה גואטה הי"ד הובא למנוחות

יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח, הובא למנוחות בירושלים. בני משפחה, רבנים ואישי ציבור ספדו לו. האב, אלישע גואטה, שהיה בל"ג בעומר במירון וניצל, אמר: "מנהיג הבירה בחר בפרח יפה יותר"

צילום (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יהודה גואטה הי"ד, שנפצע אנושות פיגוע הירי בצומת תפוח שבשומרון ונפטר אמש (רביעי) מפצעיו, הובא היום למנוחות בירושלים. בהלוויה, שיצאה מבית הכנסת "היכל יעקב" בשכונת קריית משה בעיר, השתתפו אלפים, ובהם רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

אביו של יהודה, אלישע, ששהה בל"ג בעומר במירון וניצל, ספד לבנו: "בין בכי וכאב על הנהרגים בחצר רשב"י, בין ההודיה על ההצלה הפרטית באותה חצר, לא שמתי לב שמנהיג הבירה בחר בפרח יפה יותר. דודי ירד לגנו ללקוט שושנים".

"נקראנו להקריב קורבן אישי, משפחתי וציבורי. יהודה היקר, כולך התמדה ועיקשות, סימון מטרות והשקעה וחתירה להשיגן. גם ספרא וגם סייפא. גם עבודה על מידות ולימוד תורה בהתמדה, וגם בהשקעה בחוסן הגוף כי רצית להגיע ליחידות המיוחדות".

"בהיותך יהודי הצועד על אדמות השומרון בדרך ללמוד תורה, נרצחת על ידי בני עוולה", בכה האב. "שלושה ימים שקירות הלב זעקו 'אל תשלח ידך אל הנער', אך בורא עולם בחר בך, ביום השביעי להילולת רשב"י, להיכנס במחיצתם של צדיקים שנהרגו על קידוש השם".

אחיו הבכור של יהודה, צביאל, ספד לו בדמעות: "18 שנים ושמונה חודשים זכינו ליהנות ממך. כבר בגיל קטן תמיד היינו ביחד, הכל עשינו ביחד, אפילו רבנו יחד. כל דבר שעשית בחיים עשית במצוינות, בזריזות ובהתמדה. העמדת בפניך משימות, וכמו חייל מצוין ביצעת אותן על הצד הטוב ביותר, בענווה גדולה, ותמיד שאפת ליותר. תכננת וביצעת – והמשכת למשימה הבאה".

"את תחילת חייך התחלת בזכות גדולה, כשהרב מרדכי אליהו זצ"ל היה הסנדק שלך, וגם סיימת אותם בזכות ענקית. לזכות לקיים את הפסוק 'ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך', אפילו הוא נוטל את נפשך. יהודה, זכית שהחותם שלך בעולם יישאר כמיתתו של רבי עקיבא, שנהרג על קידוש השם, ואין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

ראש הישיבה הגבוהה באיתמר, הרב יהושע ואן דייק, ספד לתלמידו: "יהודה רצה להתעלות בתורה. היית חרוץ, שקט, עניו, בעל שאיפות. ישבתי אתמול במקום שלך, והסתכלתי במחברות שלך. סיימת את מסכת פסחים דף יומי, ואני רואה סיכום דף על דף. אתה יכול לבוא לפני כיסא הכבוד ותלמודו בידו. הלכת בדרך מצווה. הלכת ללמוד תורה, להתקדם, להתעלות, אבל בני עוולה עשו מה שעשו. אנחנו נמשיך, התורה הזאת תמשיך ביתר שאת וביתר עוז. קול התורה לא ייפסק, המחבלים האלו רצו לגדוע את התורה ואת ההתיישבות, רצו לגדוע את עמנו, ואנחנו כנגד שנאה נוסיף אהבה, נוסיף תורה, נוסיף מידות טובות".

יונתן פולארד, שהשתתף בהלוויה, נשא דברי הספד: "אני יהודי פשוט. לא ציפיתי לחזור הביתה אחרי 30 שנה ולהתמודד עם טרגדיה שכזאת. אבל לרוע שלקח את יהודה יש כוח עצום, הוא לא נפסק, הוא לא מרחם". בפנותו לציבור, הוסיף פולארד: "אחיכם נרצח בדם קר. זו המציאות שבה אנחנו חיים. זה לא יכול להימשך יותר. עלינו לעשות הכל כדי שזה ייפסק".

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, ספד: "אני עומד כאן בשם ממשלת ישראל ובשם ראש הממשלה, ומביע את הזעזוע העמוק של הממשלה ושל העם כולו מהמכה הקשה והכואבת. הנקמה שלנו היא בניין, הנקמה שלנו היא תוספת חיים ותוספת תורה, הנקמה שלנו היא לבנות עוד יישובים. כך הקב"ה ברא את העם הזה, אנחנו לא יודעים להיות אחרת ולא נהיה אחרת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "זהו יום עצוב ומר לכולנו, לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים למנוחת עולמים נער שנרצח בידי בני עוולה רק משום היותו יהודי. קצרים היו חייך, יהודה, קצרים עד כאב. לא הספקת להגשים את החלומות שרקמת לעצמך. לא זכית להקים בית בישראל".

"אתמול התבשרנו כי כוחות הביטחון הצליחו לשים את ידם על בן העוולה שקיפד את חייך. אולי יימצא בכך ולו קמצוץ של נחמה, ואולי תהא החלמתם של חבריך הפצועים גם היא מקור מסוים לעידוד. לכל אלו הקמים עלינו לכלותנו נאמר היום: דרככם לא תצלח. גם בהילקח הטובים מכל שבין בנינו – רוחנו לא תישבר. גם כאשר הכאב צורב את הנשמה – אנחנו יודעים כי דרכנו היא זאת שתנצח".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ספד לגואטה: "יהודה היקר, נער צעיר חייכן, מלא אהבת ישראל, כל החיים היו לפניך. הצטרפת לישיבת איתמר בשמחה, ללמוד תורה שבה חשקה נפשך. זה אסון כבד מנשוא – לישיבת איתמר, להתיישבות בשומרון למדינת ישראל כולה, לכל אדם הגון בעולם הזה. יהודה הי"ד, אתה לא נפטרת מסרטן, לא נהרגת בתאונת דרכים. נרצחת רק היית יהודי בארץ ישראל".

    "ההתיישבות בשומרון ובכל ארץ ישראל רק תתחזק. נתחזק יחד ונתנחם בבניין ארצנו האהובה. אנו עומדים כאן, ליבנו מרוסק, אך רוחנו איתנה. רוחנו חזקה – לבנות, לפתח, לחנך, לקיים שיגרת חיים בשומרון ובכל חלקי ארץ ישראל. לממשלת ישראל יש תפקיד ברור – להגן על אזרחיה, להבטיח שהחיים בשומרון, בירושלים, ביפו יהיו בטוחים כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל. ממשלת ישראל חייבת להתייחס לגל הזה כפי שהוא: אירוע מאורגן ומתוכנן על ידי המחבלים מהרשות הפלסטינית".

    "אנו דורשים כאן מממשלת ישראל להתעשת", הצהיר דגן. "להפסיק את המגננה ולעבור להתקפה ניצחת כנגד אויבינו. אנו דורשים מממשלת ישראל להחזיר את המחסומים הביטחוניים ביהודה ושומרון ולחזור לשלוט בכל צירי התנועה. החיים של עם ישראל חשובים יותר מכל פוליטיקה. חיי יהודים בארץ שלנו הם לא שורה במצגת. אנו קוראים מכאן ודורשים מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל שרי הממשלה להקים היום יישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח, ולהכפיל את הישוב איתמר".

    "אנו עומדים כאן ליד הקדוש והאהוב יהודה גואטה הי"ד, ואומרים לרוצחים השפלים ושולחיהם: לעולם לא תשברו אותנו. אתם קידשתם את המוות, אנו עם ישראל מקדשים את החיים. חיים של בניין ויצירה. אנחנו, מקדשי החיים, ננצח אתכם – כי הקב"ה איתנו. עם ישראל יבנה את ארץ ישראל עוד יותר, על אפכם וחמתכם".

    גואטה בן ה-19, תושב שכונת קריית משה בירושלים, הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. בפיגוע נפצעו גם בניה פרץ ועמיחי חלא, חבריו לישיבה. מצבו של פרץ מוגדר קשה, והוא נכנס אמש לניתוח מורכב וקשה. אביו, זוהר פרץ, ביקש להתפלל לרפואתו של בניה ישראל בן אביבה. חלא אושפז במצב קל, וכעבור יממה שוחרר מבית החולים.

    מוקדם יותר היום סיפרה מילכה גואטה, אמו של יהודה, לגלי צה"ל, סיפרה: "יהודה הוא הבן השני שלנו מתוך שבעה, ילד מוכשר וחכם מאוד. עשה הכל בזריזות, רצינות והתמדה עם המון ענווה. תמיד עזר ואהב מאוד את כולם. הוא יצא מהבית ביום ראשון אחר הצהריים, ושמחתי שהוא יצא בשעות האור. אחותי התקשרה אליי, אמרה לי שמשהו קרה בצומת תפוח וידעה שהוא צריך להיות בסביבה. התקשרתי אליו, שלחתי לו הודעות, אבל הוא לא ענה. בסוף ענו לי מהמיון ואמרו לי שהוא נפצע בפיגוע. היו לנו ארבעה ימים להיפרד ממנו". האם השכולה הביעה תקווה, כי ימוצה הדין עם המחבל שביצע את הפיגוע.

    הלילה, שעה קלה לאחר ההודעה על פטירתו של גואטה, מסרו כוחות הביטחון על מעצרו של המחבל. בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המחבל בכפר סילואד ועצרו אותו. המחבל – מונתצר שלבי, בן 44, תושב הכפר תורמוס עייא שמצפון לרמאללה – הועבר לחקירת שב"כ.

    תגיות:צומת תפוחפיגוע ירייהודה גואטה הי"ד

    כתבות שאולי פספסת

    הידברות שופס

    מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

    60לרכישה

    מוצרים נוספים

    מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

    המלך דוד - הרב אליהו עמר

    סטרוס נירוסטה זכוכית

    מעמד לבקבוק יין

    אלי לומד על החגים - שבועות

    ספר תורה אשכנזי לילדים

    לכל המוצרים

    *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה