חדשות בריאות

הבוקר: הקלות נוספות נכנסו לתוקף

במסגרת ההקלות החדשות, הועלתה מגבלת ההתקהלות ל-50 אנשים בשטח סגור ול-500 אנשים בשטח פתוח. חובת הנפקת שובר כניסה לתחנות הרכבת בוטלה, ומהיום ניתן לעלות לרכבת עם כרטיס נסיעה בתוקף

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:01)

ברקע דעיכת מגפת הקורונה בישראל, הבוקר (חמישי) נכנסו לתוקף הקלות נוספות שאושרו על ידי קבינט הקורונה.

ההקלות כוללות את העלאת מגבלת ההתקהלות ל-50 אנשים בשטח סגור ול-500 אנשים בשטח פתוח; אישור הפעלת חדרי כושר ומתקני ספורט, בריכות ואטרקציות במבנה במתכונת "תו סגול"; וכן אישור קיום אירועים, כגון הופעות ילדים, בהושבה בלבד בשטח פתוח, עד 500 איש וללא צורך בתו ירוק. בנוסף הוחלט על ביטול כל ההגבלות, לרבות על תפוסה, החלות על מקומות הפועלים במתכונת "תו ירוק", אליהם יכולים להיכנס מחוסנים ומחלימים בלבד המחזיקים בתו ירוק.

במקביל, מרכבת ישראל נמסר כי בהתאם להחלטת הממשלה ומשרד התחבורה, החל מהיום מתבטלת חובת הנפקת שובר כניסה לתחנות הרכבת, וניתן לעלות לרכבת עם כרטיס נסיעה בתוקף. ברכבת ישראל הדגישו, כי "יש להקפיד על עטיית מסיכה בתחנות וברכבות".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 27 מאומתים חדשים לקורונה. כ-40 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.2%. בבתי החולים מאושפזים 154 חולים, מתוכם 87 במצב קשה. 55 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו שני חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,371.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם אתמול על החלטה המאריכה את תוקף התו הירוק עד סוף 2021.

"לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה, החלטנו, בהנחיית שר הבריאות, להאריך את תוקפו של התו הירוק למחוסנים ומחלימים עד דצמבר 2021", אמר פרופ' חזי לוי.

"אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות, מסכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק, שכן אין עדיין מידע מלא לגבי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורח החיים הזה".

במשרד הבריאות ציינו, כי על פי נתוני ההגנה שמעניקים החיסונים ועל פי הדיונים לגבי זמן מתן מנת דחף שלישית, נראה כי החיסונים יעניקו הגנה עד סוף השנה לפחות: "לכן תוקף אישורי התו הירוק הינם עד דצמבר 2021".

תגיות:הקלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה