חדשות בארץ

שיקלי: "שלא יהיו אי הבנות, אצביע נגד ממשלה עם המשותפת ומרצ"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הבהיר, כי יתנגד באופן אקטיבי להקמת ממשלה עם מרצ והמשותפת: "אצביע נגד, בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר". חברת הכנסת איילת שקד העניקה גיבוי למהלכיו של יו"ר ימינה נפתלי בנט: "הפך כל אבן כדי שתקום ממשלת ימין"

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הבהיר הבוקר (חמישי), כי לא יסתפק בהימנעות או בהיעדרות מהצבעה על ממשלה עם מרצ והמשותפת אלא יתנגד באופן אקטיבי להקמתה. "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר", כתב בטוויטר. שיקלי כתב את הדברים לאחר שאתמול הודיע ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, כי הוא מתנגד להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל.

חברת הכנסת איילת שקד העניקה אמש גיבוי למהלכיו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, וזאת לאחר מתקפה חריפה עליו מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין", כתבה בפייסבוק. "קשה מאוד מאוד. אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל".

"אני רוצה להבהיר: נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיניי – הוא עשה כל שביכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה. אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין, וכך עשה".

"הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות – וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין. אנחנו פועלים יחד ובעזרת ה' נעשה ונצליח", סיכמה שקד.

בליכוד ובמפלגת הציונות הדתית מתכוונים להמשיך בלחץ על שקד ועל חברי כנסת נוספים בימינה, במטרה לשכנעם שלא לתמוך בממשלת רוטציה של בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לאחר שחבר הכנסת אביר קארה הביע אתמול את נאמנותו המוחלטת לבנט, הלחץ צפוי להתמקד בחברי הכנסת ניר אורבך ועידית סילמן, וכאמור גם בשקד.

מוקדם יותר אתמול מסר נתניהו הצהרה לתקשורת, בה הגיב על דבריו של בנט כי יפעל להקמת "ממשלת חירום רחבה", כלשונו: "בנט דיבר היום על ממשלת אחדות. זו מכבסת מילים וניסיון להטעות את הציבור. כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד הבטיחו לציבור שלא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה. בנט אפילו חתם על התחייבות כזאת בכתב, יום לפני הבחירות, בשידור חי בטלוויזיה. עכשיו בנט ושקד עושים בדיוק את ההיפך – הם מפרים אחת לאחת את כל ההתחייבויות שלהם".

"זאת הסיבה שחבר הכנסת עמיחי שיקלי, באומץ לב וביושרה, אמר היום שהוא לא מוכן להיות חלק מממשלה מסוכנת כזאת", הוסיף נתניהו. "רוב מוחלט של מצביעי ימינה גם הם מתנגדים לממשלה כזאת, ויחד איתם רוב עצום של מצביעי הימין".

"בנט, שקד וחברי הכנסת של ימינה – אל תעבדו על הציבור. אל תפרו את כל ההתחייבויות שלכם רק בגלל האמביציה האישית של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר לשנתיים. חזרו לימין ונקים יחד ממשלת ימין חזקה לישראל. זה מה שהבטחתם לציבור, וזה מה שהציבור של הבוחרים שלכם ושלנו מצפה מכם", סיכם נתניהו.

תגיות:איילת שקדעמיחי שיקליימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה