חדשות בארץ

נתניהו: "בנט מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת"

בהצהרה לתקשורת, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר ימינה נפתלי בנט וחברת מפלגתו איילת שקד: "אל תעבדו על הציבור, אל תפרו את כל ההתחייבויות שלכם רק בגלל האמביציה האישית של בנט"

נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, בה תקף בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט: "בנט דיבר היום על ממשלת אחדות. זו מכבסת מילים וניסיון להטעות את הציבור. כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת".

"בנט ושקד הבטיחו לציבור שלא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה", הוסיף נתניהו. "בנט אפילו חתם על התחייבות כזאת בכתב, יום לפני הבחירות, בשידור חי בטלוויזיה. עכשיו בנט ושקד עושים בדיוק את ההיפך – הם מפרים אחת לאחת את כל ההתחייבויות שלהם. זאת הסיבה שחבר הכנסת עמיחי שיקלי, באומץ לב וביושרה, אמר היום שהוא לא מוכן להיות חלק מממשלה מסוכנת כזאת. רוב מוחלט של מצביעי ימינה גם הם מתנגדים לממשלה כזאת, ויחד איתם רוב עצום של מצביעי הימין".

"בנט, שקד וחברי הכנסת של ימינה – אל תעבדו על הציבור", הצהיר ראש הממשלה. "אל תפרו את כל ההתחייבויות שלכם רק בגלל האמביציה האישית של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר לשנתיים. אם אתם מתייצבים עם הימין – אתם מכריעים את גורל המערכה. כשנקים יחד גוש ימין מוצק של 59 מנדטים – תהיה לנו ממשלה. עם גוש כזה, כשהברירה היא או ממשלת ימין או בחירות – יש כמה וכמה חברי כנסת שלמרות ההכחשות שלהם יצטרפו אלינו ונקים יחד ממשלת ימין שתעמוד איתן מול האתגרים העומדים בפנינו. זה בידינו, זה בידיכם".

"בנט היה עסוק כל הזמן במשא ומתן עם לפיד על רוטציה של שנתיים. כשהוא נפגש איתנו, פעם אחר פעם הייתה לו רק דרישה אחת – להיות ראש ממשלה. עכשיו התברר לנו, שכל המטרה שלו הייתה לבזבז את הזמן עד להעברת המנדט ולהגיע לממשלה מסוכנת עם השמאל שבה יקבל שנתיים כראש ממשלה. בנט, שקד וכל חברי ימינה – חזרו לימין ונקים יחד ממשלת ימין חזקה לישראל. זה מה שהבטחתם לציבור, וזה מה שהציבור של הבוחרים שלכם ושלנו מצפה מכם", חתם נתניהו את דבריו.

מוקדם יותר הערב, הודיע הנשיא ראובן ריבלין על החלטתו להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "כפי שאמרתי בעבר, השיקול המרכזי שעל נשיאי ישראל לשקול בקבלת החלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה הינו למי יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה", אמר. "מתמונת הממליצים עולה בבירור שללפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת, אם כי הקשיים רבים".

"בנסיבות אלו, החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות בלא שנוצלו כל האפשרויות להקמת ממשלה", הבהיר הנשיא. "על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת, ומתוקף סמכותי על פי סעיף 9 לחוק יסוד הממשלה, שוחחתי זה עתה עם חבר הכנסת יאיר לפיד והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת ממשלה. בין אם זו תהיה ממשלה שהוא יעמוד בראשה תחילה, ובין אם זו תהיה ממשלה בראשה מועמד אחר תחילה והוא יכהן בה בתחילה כראש ממשלה חלופי".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה