חדשות יהדות

מרטיט: "אני מאמין" על מדרגות המוות

"חשוב לזכור את מאות הפצועים שחייהם ניצלו בזכותכם", אמר יו"ר הצלה ל-200 המתנדבים. "מסרתם את הנפש להציל חיים"

  • כ"ג אייר התשפ"א
(צילומים: דוברות הצלה)(צילומים: דוברות הצלה)
אא

מתנדבי ארגון הצלה מרחבי הארץ, שהצילו חיים של עשרות פצועים במהלך האסון במירון, התאספו אמש (שלישי) בציון הרשב"י במירון. בערב השתתפו כ-200 חובשי רפואות חירום מתנדבי ארגון הצלה ממרחב ירקון, וממרחבים גלבוע, כרמל וגליל, יחד עם רופא הצלה, ד"ר רועי בבילה. הערב כלל תפילה, אמירת פרקי תהילים ושירי נשמה.

המתנדבים הם אלו שהגיעו ראשונים אל מקום התופת. במסירות הם טיפלו בנפגעים הרבים, ערכו עשרות החייאות בתנאים לא תנאים, על המדרגות, מתוך צפיפות גדולה, רצו עם אלונקות הלוך וששוב אל חדר המרפאה, ונחשפו למראות קשים ומטלטלים.

במהלך האירוע, הדליקו המתנדבים נרות נשמה בצורת המספר ארבעים וחמש. לאחר מכן הם התיישבו על מדרגות המוות, שם נהרגו 45 ילדים, בחורים ואברכים צעירים. השירה התעצמה, ובמהלך "אני מאמין" הדמעות החלו לזלוג כמים.

הרב מיכאל קקון, חבר מועצת העיר בני ברק ומתנדב הצלה, אמר פרקי תהילים לעילוי נשמת הנפטרים ולרפואתם השלמה והמהירה של הפצועים. לאחר התהילים ביקש הרב קקון מהנוכחים לחזור אחריו מילה במילה בבקשת סליחה ומחילה מהנפטרים שמא בתוך המהומה לא נהגו בהם בכבוד הראוי.

אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה, נשא דברים מרגשים בפני המתנדבים: "אנחנו נמצאים כאן בדיוק במקום שבו לפני ימים ספורים מסרתם את הנפש להצלת חיים. הכי חשוב זה להודות להשם. אתם ראויים להערצה. רצתם פה במעלה ההר עם עוד מיטה ועם עוד פצוע והצלתם חיים. עם כל הכאב של פטירתם של 45 הקדושים, חשוב לזכור את מאות הפצועים שחייהם ניצלו בזכותכם. מגיע לכם את כל הכבוד. יש לכם זכויות וכוחות גדולים לפעול ישועות. בואו נשיר לכבודו של השם בתודה על הכול".

ד"ר רועי בבילה, רופא הצלה ששהה בעת האסון במרפאה הראשית של מד"א במירון, נשא אף הוא דברים, במהלכם שיתף בתחושות הקשות: "הייתי במרפאה כשאתם, מתנדבי הצלה, התחלתם להביא עוד גופות ועוד פצועים למרפאה. ניסיתי יחד עם הצוות לחלק את העבודה בין החייאות לבין מתן מזור לפצועים שסבלו מכאבים איומים. עברנו לעבוד על אוטומט. אני מעריך מאוד את חובשי הצלה שעשו את הדרך ממדרגות המוות אל המרפאה הלוך וחזור מספר פעמים כאשר הם נושאים על גבם פצועים ותוך שהם מבצעים החייאות במקביל לפינוי. ראינו מחזות קשים אבל יחד נתחזק ונתגבר".

לאחר מכן נכנסו המתנדבים לציונו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי לתפילת ערבית מעומק הלב לנחמת המשפחות, לעילוי נשמתם של ההרוגים, ולהחלמתם המלאה של הפצועים ושל כל אלו שנכחו באסון הנורא. 

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

זוכרים את הרוגי האסון - במעשים, היכנסו לכאן.

תגיות:מתנדביםהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה