חדשות בארץ

הזמר החסידי הגיע להילולה מקנדה ונספה באסון, רבים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון

הזמר החסידי המוכר שרגא גשטטנר הגיע מקנדה כדי להשתתף בהילולה במירון, שם מצא את מותו. במגזר החרדי קיבלו את הבשורה על מותו בתדהמה ומכיוון שמשפחתו לא יכלה להגיע ללוויה - רבים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון

אא

אחד ההרוגים באסון במירון הוא הזמר החרדי שרגא (שרגי) גשטטנר, המשתייך לחסידות סקווירא. גשטטנר בן ה-35 הגיע לביקור בישראל ממונטריאול שבקנדה ביחד עם שני אחיו, כדי להשתתף בהילולת הרשב"י במירון, אך למרבה הצער, שם הוא מצא את מותו. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

לגשטטנר היה קול מיוחד שהפך אותו לזמר מצליח בשוק החתונות בארה"ב. הוא הספיק להוציא שני אלבומים. אחד משיריו הוא 'כרחם אב' מאלבומו הראשון, שמקבל היום משמעות חדשה. 'כרחם אב על בנים, כן תרחם ה' עלינו', שר גשטטנר ז"ל, שקולו זועק ומבקש את רחמי שמיים.

הוא היה זמר מוכר בקהילה החרדית, והחל לכתוב שירים, להלחין ולשיר כבר בגיל 12. "הוא היה חייכן, הנשמה שלו התבטאה בשירה שלו", אמר שדרן הרדיו מנחם טוקר. "היה לו קול עדין, שמיימי, קול של שירת הלוויים. אני חושב שהוא היה בדיוק כפי שהוא שר - עדין".

בריאיון שהעניק ב-2012 לערוץ 7, סיפר גשטטנר כי "תמיד אהבתי מוזיקה, ועם השנים השירים שלי השתפרו. ההורים שלי לא רצו שאכתוב ואמכור שירים עד שאתחתן כי חששו שזה יזיק לי בשידוכים. אחרי שהתחתנתי התחלתי לכתוב שירים לזמרים, וכשהזמרים הקשיבו לשירים הם שאלו אותי למה אני לא שר בעצמי, ואז התחלתי לשיר. אני אוהב להביע את השירים שלי בעצמי יותר מאשר כשאחרים שרים במקומי".

במגזר החרדי קיבלו את הבשורה על מותו של הזמר המוכר בתדהמה, וקראו לחלוק לו כבוד אחרון בהלוויה שהתקיימה בהר המנוחות בירושלים. ברשתות החברתיות גולשים רבים ספדו לגשטטנר ושיתפו את השירים שלו. "למלאך שבתמונה קוראים שרגא גשטטנר, זמר ששימח אלפים במאור פנים תמיד. אתמול הוא נמחץ למוות באסון הר מירון", כתבה אחת הגולשות.

משפחתו, שמתגוררת בארה"ב, צפתה בלוויה בזום, ורבים בציבור החרדי, שכלל לא הכירו אותו, הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. "אין פה אחד שמכיר אותו, וזה אומר שעם ישראל זה עם אחד, לב אחד", אמר אחד הנוכחים.

בבית העלמין הר המנוחות, שבו נקבר שרגא, הובאו בזה אחר זה עוד מהנספים באסון. אל המקום הגיע גם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שאמר: "תחושות קשות מאוד. בסופו של דבר כולנו אחים, כולנו משפחה אחת".

תגיות:חדשותהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה