סרטי טבע

מדהים: במקום המתת חסד, פילה קטועת רגל קיבלה רגל תותבת

כשמושה הפילה הצעירה איבדה את רגלה לאחר שעלתה על מוקש, הווטרינרים שטיפלו בה לא הסכימו להמתת חסד, אלא בחרו ליצור עבורה רגל תותבת שתסייע לה ללכת בשארית חייה. צפו

אא

הכירו את מושה, פילה קטועת רגל שמטופלת בבית החולים הראשון בעולם לפילים בתאילנד. מושה הייתה רק בת 7 חודשים כשהגיעה לבית החולים ואיבדה את רגלה הקדמית על ידי מוקש באזור הגבול של תאילנד ומיאנמר. היא ניסתה לפצות על האובדן שלה על ידי הישענות על מבנים אחרים לתמיכה אך היה ברור שככל שהיא תגדל, הקושי יהיה גדול יותר.

כשהווטרינרים חיפשו פתרון לבעיה של מושה, הם היו צריכים לקחת בחשבון כמה דברים. ראשית, פילים אסייתיים יכולים לחיות בטבע מעל 40 שנה ומושה הייתה רק בתחילת חייה. בנוסף, בעוד המתת חסד לפציעה מסוג זה היא האפשרות היחידה בהרבה מקומות בעולם, בתאילנד פחות מסכימים לשיטה זו. לכן, בסיוע מנתח אורטופדי, הצוות הרפואי שטיפל במושה החליט לבנות לה רגל תותבת שתוכל לעזור לה ללכת במשך שארית חייה.

בגרסה הראשונה, מושה קיבלה רגל תותבת במשקל של 15 ק"ג, עשויה משילוב של פלסטיק, נסורת ומתכת. מאז, היא קיבלה לא פחות מעשר רגליים תותבות, כשבכל פעם העיצוב השתדרג בהתאם לצרכיה ככל שגדלה. כפי שניתן לראות בסרטון הבא, זוהי הגרסה המתוחכמת ביותר של רגל תותבת מפלדה למושה הפילה.  

 

תגיות:רץ ברשתפילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה