חדשות בארץ

בג"ץ לנתניהו וגנץ: נמקו מדוע לא ימונו שרים ללא דיחוי

הרכב השופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הוציא צו על תנאי המורה לראש הממשלה ולשר הביטחון לנמק עד יום ראשון מדוע כל תפקידי השרים בממשלה לא יאוישו ללא דיחוי. במקביל, הרכב שופטים אחר דחה על הסף את העתירות שביקשו להוציא את נתניהו לנבצרות

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

בג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו על תנאי המורה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לנמק מדוע לא יאוישו כל תפקידי השרים בממשלה ללא דיחוי.

ההחלטה ניתנה בהרכב בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עם השופטים עוזי פוגלמן וניל הנדל, שדן בעתירות שהגישו בנושא התנועה למען איכות השלטון והתנועה לטוהר המידות. השופטים קבעו, כי התשובה תוגש בפניהם עד יום ראשון הקרוב בשעה 14:00. הדיון בעתירות יתקיים שעתיים לאחר מכן.

במקביל, דחה בג"ץ על הסף את העתירות שביקשו להורות על הוצאתו של נתניהו לנבצרות בשל כתב האישום הפלילי שהוגש נגדו. השופטים פוגלמן, ג'ורג' קרא ודוד מינץ קבעו בהחלטתם כי בעת הזו אין עילה להתערבות בית המשפט בסוגיה. בכך קיבלו את העמדה שהציג בפניהם היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה.

בהחלטתם כתבו השופטים כי "קיים קושי בעצם המצב שבו ראש ממשלה נאשם בעבירות חמורות הנוגעות לטוהר המידות, הן בהיבט של יכולתו להקדיש את מלוא זמנו ומרצו לתפקידו והן בהיבט של פגיעה באמון הציבור. אולם אף אם נניח כי נסיבות של ניהול הליך פלילי נגד ראש ממשלה עשויות להביא להחלטה על נבצרות תפקודית, לא קמה עילה להתערב בקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי בשלב זה לא התבססה עילה שבגינה נבצר מהמשיב למלא את תפקידו".

 

תגיות:בג"ץנבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה