חדשות בארץ

הפיגוע בברקן: ארבע שנות מאסר לאחד מסייעני המחבל

בית המשפט הצבאי שומרון החמיר את העונש שנקבע בהסדר הטיעון עם אחד מסייעני המחבל, וגזר עליו ארבע שנות מאסר

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי בסאלם שבשומרון גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר בפועל על מוחמד איבראהים חרסה, שהורשע בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע בברקן. בכך קיבל בית המשפט קיבל את התנגדות משפחות הקורבנות לעונש של שלוש שנות מאסר שנקבע בהסדר הטיעון, והחליט להחמירו.

בפיגוע, שהתרחש באוקטובר 2018 באזור התעשייה ברקן, נרצחו קים לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. במסגרת הסדר טיעון עם התביעה הצבאית, הורשע חרסה בכך שידע על כוונתו של המחבל אשרף נעאלווה לבצע את הפיגוע במקום עבודתו באזור התעשייה ברקן. בנוסף, הוא הודה כי לאחר הפיגוע סייע למחבל בבריחתו מכוחות הביטחון.

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, הביע בדיון את התנגדותו להסדר: "ביקשתי מהשופטת, שהסכימה לשמוע את מה שיש לי להגיד, למרות שידעתי שפסק הדין חתום וגמור, והבעתי את דעתי על מה שקורה כרגע במדינה – בירושלים, ביפו ובכל מקום, בכל הכפרים הערביים הישראליים עם כל האלימות והנשק שקימיים, וביקשתי מבית המשפט להחמיר בעונש, שאולי זה ירתיע".

"חלק חשוב מההרתעה זה בית המשפט", הוסיף לבנגרונד. "הכוח נמצא בבתי המשפט, במיוחד בבתי המשפט הצבאיים, וחשוב שהם ישמעו את דעתנו. אם רוצים לשמור על השקט ואנחנו רוצים שהנכדים והילדים שלנו יחיו פה בשלום – שיהיו עונשים כאלה שלא יהיה כדאי לפעול באלימות נגדנו או נגד כל מישהו אחר".

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את המשפחות, בירך על החלטת בית המשפט להחמיר בעונשו של המחבל: "הרף המקסימלי על עבירה זו הוא חמש שנים. זו קריאת כיוון של בית המשפט גם לתביעה, גם למחוקק ביהודה ושומרון וגם למחוקק בכנסת. לא ייתכן שמי שלא מונע הרג של חפים מפשע והנו שותף סוד של המחבל לא יוכל לקבל מעל חמש שנות מאסר. הגיע הזמן לשנות את החוק, ולשים את המחבלים מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות, וכך להגביר את הביטחון שלנו".

תגיות:טרורהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה