חדשות בעולם

ארה"ב: השוטר שחנק את ג’ורג’ פלויד הורשע ברצח

דרק שובין, השוטר שחנק למוות את האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד, הורשע בכל סעיפי האישום נגדו. הנשיא ג'ו בייידן: "פסק הדין יכול להיות צעד ענק קדימה במסע לעבר צדק באמריקה"

המהומות בעקבות מותו של פלויד, מאי 2020 (שאטרסטוק)המהומות בעקבות מותו של פלויד, מאי 2020 (שאטרסטוק)
אא

חבר מושבעים הרשיע הלילה (רביעי) פה אחד את השוטר לשעבר דרק שובין ברצח של ג'ורג' פלויד בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה בשנה שעברה. שובין הורשע בשלושת סעיפי האישום שהוגשו נגדו – רצח מדרגה שנייה שלא בכוונה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה.

כזכור, ב-25 במאי 2020 חנק שובין למוות את האזרח האפרו-אמריקני לאחר שדרך על צווארו במשך למעלה מתשע דקות. מותו של פלויד בן ה-48 הצית גל נרחב של מחאות ומהומות בארצות הברית. לאחר הקראת פסק הדין, יצאו רבבות לרחובות במקומות שונים ברחבי המדינה כדי לחגוג, בין השאר ב"כיכר פלויד", המקום בו מצא פלויד את מותו.

משפטו של שובין, שנערך במיניאפוליס, נמשך כשלושה שבועות, במהלכם העידו 45 עדים – גורמים רפואיים, אנשי משטרה ועוברי אורח. 12 המושבעים קיבלו את החלטתם בתום שני ימי דיונים. העונש המירבי ששובין יכול לקבל במצטבר על העבירות בהן הורשע הינו 75 שנות מאסר, אולם ההערכה היא כי בית המשפט יגזור עליו עד 15 שנים בכלא.

לאחר פרסום פסק הדין, התקשרו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס למשפחת פלויד. בהצהרה מיוחדת שנשא לאחר מכן מהבית הלבן, אמר ביידן כי מותו של פלויד היה "רצח לאור יום, שגרם לכל העולם לראות את הגזענות הממוסדת המהווה כתם על נשמת האומה שלנו. פסק הדין הינו צעד קדימה. שום דבר לא יחזיר לבני משפחת פלויד את יקירם, אבל זה יכול להיות צעד ענק קדימה במסע לעבר צדק באמריקה".

הנשיא לשעבר ברק אובמה ורעייתו מישל פרסמו אף הם הודעה, בה בירכו על פסק הדין אליו הגיעו המושבעים. הם הדגישו, עם זאת, כי "צדק אמיתי הוא יותר מאשר פסק דין יחיד במשפט יחיד. צדק אמיתי דורש שנכיר בעובדה שאפרו-אמריקנים מקבלים יחס שונה מדי יום, שנכיר בכך שמיליונים חיים בפחד שמפגשם הבא עם אכיפת החוק יהיה האחרון. אף שפסק הדין של היום עשוי להיות צעד הכרחי בדרך להתקדמות, הוא רחוק מלהיות מספיק. אנחנו לא יכולים לנוח. נצטרך ללוות זאת ברפורמות ממשיות, שיפחיתו ובסופו של דבר ישימו קץ להטיה הגזעית במערכת המשפט הפלילי שלנו".

תגיות:ארצות הבריתג'ורג' פלויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה