זוגיות ושלום בית

אתה צודק? אז מה. אל תפסיד את הלקוח שלך

"את חושבת שיש כאן ממה להתפעל?!", הפטיר משה, והסביר: החברה רוצה לשמור על שמה הטוב, וחשוב לה שנמשיך להיות בין לקוחותיה... לכן אין לה צורך בהוכחות, ואינה רוצה להיכנס לוויכוחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני בעל שמשתדל להעניק לאשתי את הצרכים שלה עד כמה שאפשר. אלא שלפעמים אני מרגיש שהיא לא צודקת בדבר מסוים, עד כדי שאין בטענתה שום אחיזה במציאות, ופעמים זה מגיע למצבים של וויכוחים וריבים. ואף שאני הצלחתי להוכיח לה שאין בטענתה דבר, למרות זאת אני מרגיש שאשתי אינה מעריכה אותי ולא מבינה ללבי, הגם שאין צדק בדבריה. כיצד עלי להתמודד? 

* * *

אספר סיפור כדי שנבין את הבעיה: משה אברך יקר, כשהגיע לביתו רצה לשתות קפה עם אשתו. והנה כשפתח את קופסת הקפה, מצא בה שערה שמבצבצת לה בתוך גרגירי הקפה. לקח עם הכפית את השערה, הכניסה לתוך שקית ניילון והראה לאשתו: "ראי מה מצאתי בתוך הקפה!". 

"ומה בדעתך לעשות?", היא שאלה. "לשלוח זאת לחברה שמייצרת את הקפה ולהתלונן..." ענה. "ואתה מאמין שהם יתייחסו לתלונה שלך?", שאלה אשתו בספקנות. "אמנם אני יודעת, שכל מלה שלך היא אמת לאמיתה, אך כיצד החברה תשתכנע שאתה דובר אמת, ולא הכנסת בעצמך את השערה לקפה?". 

"את יודעת מה בואי ננסה, לכל היותר נפסיד את דמי הבול של המשלוח"... 

לאחר כשבועיים, הגיעה אל תיבת הדואר הודעה על חבילה הממתינה לו בסניף הדואר. כשמשה קיבל את החבילה והיא הייתה גדולה, הסתקרן והציץ בשם השולח, ואז ראה את הלוגו של החברה המייצרת את הקפה... הוא חייך לעצמו, והביא את החבילה הביתה.  

אולם כאשר פתחו את החבילה, נדהמו לראות כיצד זה שהחברה שולחת להם פיצוי ממיטב תוצרתה, למעלה מפי עשרה ממחירה של קופסת קפה, בתוספת של מכתב התנצלות על התקלה, ובתקווה שהדבר לא ישנה שוב. 

"אני ממש מתפעלת", אמרה אשתו, "שהם התייחסו ברצינות רבה כל כך לתלונה, למרות שלא הייתה לך הוכחה חותכת שאכן כך היה". "את חושבת שיש כאן ממה להתפעל?!", הפטיר משה, והסביר: החברה רוצה לשמור על שמה הטוב, וחשוב לה שנמשיך להיות בין לקוחותיה... לכן אין לה צורך בהוכחות, ואינה רוצה להיכנס לוויכוחים. היא רוצה לשמור על יחסי ציבור טובים, ויודעת שעליה לוותר ולהיכנע אף שהיא צודקת, כדי שהלקוח יהיה מרוצה וימשיך להיות שלה. 

על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשמירת הבית היהודי, שיש לקבל באהבה את כל מה שקורה לנו, כולל את הצער שיש לנו מבן הזוג. במקום להתרגז והתלונן על בן הזוג, אף על פי שיש הוכחות לצדקותנו, כדאי לחשוב על תכונותיו ומעשיו החיוביות ולהתבונן בהם. וכל זה כדי לא להפסיד את "הלקוח" שלנו.  

ועוד, הדבר החשוב ביותר לילדינו, הוא לגדול באווירה שלווה ורגועה, לראות את אבא ואת אמא מכבדים זה את זה, ושומרים על שמם הטוב. כי הדבר היחיד שילד רוצה לראות - זה אבא ואמא ששומרים על לקוחותיהם. 

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה