חדשות בארץ

גפני: אם נצטרך – נלך עם הליכוד לאופוזיציה

בריאיון לכאן ב', אמר יו"ר יהדות התורה, משה גפני, כי מפלגתו תלך לאופוזיציה עם הליכוד במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה: "אנחנו לא מזגזגים בעניין הזה"

גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, הבהיר היום (שלישי) כי במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה – יהדות התורה תלך עם הליכוד לאופוזיציה. "אנחנו לא מזגזגים בעניין הזה", אמר בריאיון לכאן ב'. "הלכנו עם הציבור המסורתי שנמצא בימין, אם נצטרך ללכת לאופוזיציה – נלך לאופוזיציה",

"אנחנו לא ב'תן וקח', אנחנו מפלגה אידיאולוגית", הוסיף גפני. "היינו יכולים לקבל הרבה מאוד, עוד הרבה קודם, מכאלה שיכולים לתקוף ולהשמיץ אותנו, לו היינו הולכים איתם. אם החלטנו, וזאת ההוראה של גדולי התורה אצלנו, שאנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בימין, ומי שעומד בראש הוא בנימין נתניהו – אנחנו הולכים איתו. לכן אני לא הולך עם מישהו אחר".

גפני דחה את הפרשנות לפיה ההפסד של מחנה תומכי נתניהו בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת היווה "מפלה". לדבריו, "היה ברור מראש, שלגבי ההרכב של הוועדה המסדרת מי שיקבל יותר יהיה הגוש שהולך נגד נתניהו ולא גוש הימין. הייתה הצעה שניתן מנדט נוסף לימינה. אם היו מעדכנים את מנסור עבאס, התוצאה הייתה שונה. אנחנו לא יכולים להסיק מזה על כל מה שקורה עם הקמת ממשלה. אני לא מגדיר זאת כמפלה, זאת הייתה תקלה ואפשר לתקן אותה, אני מקווה שיתקנו אותה".

בתוך כך, בליכוד תקפו בצהריים את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, וזאת לאחר שנציגי ימינה בוועדה המסדרת הצביעו אמש עם גוש מתנגדי נתניהו נגד הצעתו של יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, למינוי שני סגנים ליו"ר הכנסת: "בנט דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת", נכתב בהודעת הליכוד. "מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה אתמול בלילה, ולא מנהל איתו משא ומתן על חלוקת תפקידים לניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ואבתיסאם מראענה".

כזכור, ימינה והליכוד הגיעו אתמול להסכמות על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת, אלא שהפשרה בין שתי המפלגות – שהקנתה נציג נוסף לימינה בוועדה על חשבון הליכוד – לא סייעה לגוש נתניהו להשיג את הרוב הדרוש להעברת ההצעה של הליכוד, לאחר שנציגי רע"מ הצביעו נגדה ותמכו בהצעה של גוש מתנגדי נתניהו. בריאיון לרדיו 103FM אמר עבאס, כי ההצבעה נגד הצעת הליכוד לא הייתה הצבעה עם הגוש המתנגד לנתניהו: "לא הצבעתי עם גוש השינוי, הצבעתי עם עצמי. העם קבע שרע"מ היא לשון המאזניים, לכן הצבעתי כדי להישאר לשון המאזניים בין הגושים. אני אומר מפורשות: הבחירה אתמול לא הייתה בין הגושים, אלא בחירה שאנחנו ממשיכים לדבוק בקו שלנו. לקראת הרכבת ממשלה אנחנו נשקול, כל האופציות מבחינתנו מונחות על השולחן".

תגיות:הליכודיהדות התורהמשה גפניבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה