חדשות בארץ

מנסור עבאס: לא פוסל ממשלה בראשות בנט

בריאיון לרדיו 103FM, אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי הצבעת מפלגתו אתמול נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת נועדה לשמר את מעמדה כלשון מאזניים בין הגושים: "כל האופציות מבחינתנו מונחות על השולחן"

עבאס (צילום: פלאש 90)עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, אמר הבוקר (שלישי) כי אינו שולל את האפשרות לתמוך בממשלה שבראשה יעמוד יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "אנחנו מבחינתנו לא פוסלים אף אחד, רק מי שפוסל אותנו", אמר בריאיון לרדיו 103FM.

עבאס הבהיר, כי הצבעת מפלגתו אתמול נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת לא הייתה הצבעה עם הגוש המתנגד לנתניהו: "לא הצבעתי עם גוש השינוי, הצבעתי עם עצמי. העם קבע שרע"מ היא לשון המאזניים, לכן הצבעתי כדי להישאר לשון המאזניים בין הגושים. אני אומר מפורשות: הבחירה אתמול לא הייתה בין הגושים, אלא בחירה שאנחנו ממשיכים לדבוק בקו שלנו. לקראת הרכבת ממשלה אנחנו נשקול, כל האופציות מבחינתנו מונחות על השולחן. אנחנו באים במגע עם כולם ורוצים שכולם יבואו במגע איתנו".

בהמשך דבריו יצא  עבאס נגד המתקפות עליו מצד מפלגת הציונות הדתית, ואמר כי מדובר בגישה מוטעית: "אנחנו הושטנו יד, אמרנו שלא פוסלים אף אחד, לא נפסול אלא מי שפוסל אותנו. בציונות הדתית, כזרם ולא כרשימה או כמפלגה, הרבה אנשים באו איתי במגע, גם רבנים אומרים לי דברים אחרים ממה שאומרים סמוטריץ' ובן גביר, לכן אני לא מכליל. אני חושב שמן הראוי שיתנהל דו-שיח בין החברה הערבית לחברה הציונית-דתית. ננסה למצוא מכנה משותף וננסה להכיר אחד את השני".

בתשובה לשאלה האם הוא מגנה את תקיפתו שלשום של ראש ישיבת ההסדר ביפו על ידי ערבים תושבי העיר, ענה יו"ר רע"מ: "אני גיניתי את זה, מגנה כל סוג של אלימות נגד הרב מאלי ונגד כל אזרח ובן אדם באשר הוא. אלימות זאת לא שפה. אנחנו חייבים לנהל שיח ענייני מכבד, אפילו אם יש מחלוקות ומחלוקות קשות". בהתייחסו לתופעה של ערבים המתנכלים לצעירים חרדים ומעלים תיעודים של התקיפות לרשת, אמר עבאס: "זה פסול בעיניי ואני גיניתי את זה, גם ערבים נגד יהודים וגם יהודים נגד ערבים. אני לא רק אקרא להפסיק את זה, אני אפעל כדי להפסיק את זה".

בישיבה הדרמטית אמש במליאת הכנסת, הצבעתה של רע"מ נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת גרמה להפלתה ברוב של 60 מול 58. הצעה נגדית של גוש מתנגדי נתניהו להרכב הוועדה, שהוגשה על ידי יו"ר סיעת יש עתיד מאיר כהן, עברה בתמיכת רע"מ והשיגה רוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לאחר ההצבעה כי "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוסיף: "מקווה שעכשיו גם בליכוד מבינים שאין אמונה בשונאי ישראל".

תגיות:מנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה