מעניין

חנות מכפר סבא עוררה מהומה: "רוצים לקנות אצלנו? פרסמו אותנו בפייסבוק שלכם"

כל עסק, ולו הקטן ביותר, רוצה שיכירו אותו, אולם פרסום שיווקי עולה הון תועפות, ולא לכל עסק יש תקציב בשביל זה. זה הפיתרון שמצא בעל חנות לרהיטים זולים, מכפר סבא 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל עסק, ולו הקטן ביותר, רוצה שיכירו אותו, אולם פרסום שיווקי עולה הון תועפות, ולא לכל עסק יש תקציב בשביל זה. 

אלא מה? יש בעלי עסקים שחושבים מחוץ לקופסה, כדוגמת חנות מכפר סבא שעוררה לאחרונה סערה ברשתות החברתיות, לאחר שמצאה דרך יצירתית לפרסם את עצמה דרך הלקוחות שלה.

בעל החנות פשוט הציב תנאי לקניית המוצרים הזולים שהוא מוכר: אתם רוצים לקנות את המוצרים שלנו? אין בעיה: כדי לקנות עליכם לצלם את המוצר שקניתם, להעלות אותו לעמוד הפייסבוק שלכם ולכתוב את שם החנות שממנה רכשתם אותו. 

נשמע לכם הזוי? זה בדיוק מה שקרה לכ', שביקשה לרכוש שולחן מסוים מהחנות. "עוד לפני שהגעתי, התקשרתי אליהם לבדוק אם נשאר שולחן במלאי. נסעתי לחנות, ראיתי את השולחן ושאלתי אם אני יכולה לקנות כמה שולחנות כאלה. הם אמרו שמותר לקנות רק שולחן אחד", ואז החל ויכוח בינה לבין המוכר. 

"שאלתי אותו מה זה משנה אם אני קונה חמישה שולחנות או חבר בא והוא קונה גם בנוסף? הוא אמר תקני, תעלי תמונה בפייסבוק ואז תוכלי לשלם. חשבתי שהוא צוחק עליי".

היא לקחה את השולחן בדרכה לקופה, אולם אז החלה הסאגה האמיתית, כאשר ממש לידה עמדה לקוחה שלא היה לה חשבון בפייסבוק. לדברי אותה כ', המוכר לא בחל בכל האמצעים שעומדים לרשותו, כדי 'לשכנע' את אותה לקוחה לפרסם את החנות בפייסבוק. ראשית הוא החל לחקור אותה למי במשפחתה כן יש פייסבוק, וכשגילה שלאחותה יש, הוא אילץ אותה להתקשר אליה ולבקש שתפרסם את התמונה בדף שלה. "הוא חיכה עד שהיא הראתה לו את התמונה במכשיר הפלאפון שלה", מספרת כ' בראיון עם 'מאקו'. "זה כל כך משפיל, היא ויתרה בסוף על הקנייה. הצורך שלהם בפרסום יכול להתהפך ברגע שהם מתנהגים ככה".

אחד המוכרים סיפר ל'מאקו' כי את ההוראה לפרסום המוצרים והחנות בפייסבוק, הם מקבלים מלמעלה, וזו בעצם ההתנייה למכירה. "המבצעים שאנחנו מפרסמים, שולחנות ודברים כאלו, הם מוצרים שאנחנו מפסידים עליהם כסף, אז אנחנו רוצים שהלקוח יפרגן לנו וזה ייתן לנו חשיפה. מה הבעיה שהם יפרגנו לנו על המחירים שלנו?", הוא שואל. 

ומה אתם אומרים?

תגיות:חנותפרסוםפייסבוקמהומהכבר סבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה