חדשות בארץ

נמשך המאבק להנגשת מערת המכפלה: "הגיע הזמן"

חברי כנסת פנו לשר הביטחון בני גנץ בדרישה להורות למנהל האזרחי להתחיל בעבודות להנגשת מערת המכפלה: "המערה הינה שטח שלנו, כמו שאר חלקי הארץ"

  • ח' אייר התשפ"א
מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

בחודש שעבר דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את העתירה שהגישו עיריית חברון והווקף הירדני נגד התוכנית להנגשת מערת המכפלה עבור בעלי מוגבלויות. בכך נסללה מבחינה משפטית הדרך לביצוע התוכנית. אלא ששר הביטחון בני גנץ טרם אישר למנהל האזרחי להוציא היתר בנייה, שיאפשר את התחלת העבודות לבניית מעלית.

בימים האחרונים פנו חברי כנסת מסיעות הבית השונות לגנץ בדרישה שיורה להתחיל בביצוע הפרויקט באופן מיידי. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שיגר אתמול (שני) מכתב לשר, בו כתב: "מערת המכפלה הינו המקום השני בקדושתו לעם היהודי. מאות שנים נאסר על יהודים לבוא למקום, ויהודים נשארו מושפלים במדרגה השביעית. בחסדי השם, במלחמת ששת הימים שחרר צה"ל חבלי מולדת רבים ביניהם את מערת המכפלה והעיר חברון כולה. לצערנו, כבר אז בחר משה דיין להביא את המפתחות לידי הווקף המוסלמי, שמאז ועד היום ממשיך להצר ולפגוע בזכויות אדם של מי שבא למקום".

"אני מקבל מדי יום פניות, ורואה בעיניי את האנשים המתקשים לבוא למקום", הוסיף בן גביר. "לא ייתכן שאנחנו בשנת 2021 והמקום לא יקבל את הכבוד הראוי לו. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מחייב הנגשת מבני ציבור פרטיים, וכמובן ציבוריים. הנציבות כבר קבעה שחייבים להנגיש את המקום, בית המשפט המחוזי כבר קבע זאת, רק משרד הביטחון מתמהמה".

"מערת המכפלה הינה שטח שלנו, כמו שאר חלקי הארץ. לא ייתכן שבגלל פחדים וחששות מדומינים נמשיך להפקיר מאות אלפי נכים וקשישים בגלל הווקף המוסלמי או ראש העיר חברון התומך בטרור. אני דורש ממך עוד היום להורות על התחלת הבנייה בשטח, ובד בבד לפעול לשיפוץ מלא של המערה – קירוי מכובד, התקנת חדרי נוחיות צמודים, התקנת מתקני כיבוי אש בהתאם לתקנים, ככל אתר אחר במדינת ישראל", חתם בן גביר את מכתבו.

בתחילת השבוע שיגרו חברי הכנסת אליהו ברוכי (יהדות התורה) ומאי גולן (הליכוד) פניות דומות לשר הביטחון. "נושא הנגשת מערת המכפלה כבר הגיע לישורת האחרונה לקראת יישומו, בתום הליכים ממושכים וקשיים רבים שנתגלעו בדרך", כתב ברוכי. "לצערנו, העניין ממשיך ומתעכב, לכאבם הגדול של ציבור בעלי המוגבלויות המבקשים לפקוד את המקום. אין צורך להכביר במילים בדבר החובה המוסרית והמעשית שבהנגשת אתר מקודש וחשוב זה. אבקש את זירוז ההליכים להשלמת המטרה ללא דיחוי".

חברת הכנסת גולן קראה אף היא לגנץ להורות למנהל האזרחי להתחיל מיד בעבודות: "לא ייתכן שאחרי שבית המשפט המחוזי קבע שניתן, ואף ישנה חשיבות עליונה בהנגשת המקום, הדבר יתעכב על ידי המנהל האזרחי ומשרד הביטחון. מערת המכפלה הינה באחריות וריבונות יהודית מלאה, ועלינו לאפשר לכל אדם החפץ בכך לבקר במקום".

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו הפועל בשנים האחרונות למען קידום הנגשת המערה, מסר: "הגיע זמן ההנגשה. אחרי שנים של מאבק ציבורי הגיע הזמן של שר הביטחון למעשה ההומניטרי ביותר – אישור ההנגשה. אנחנו קוראים לך, אל תתמהמה – חתום היום על ההיתר".

תגיות:מערת המכפלההנגשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה