חדשות בארץ

ש"ס הגישה את הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה

על פי הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, בתוך חודש יתקיימו בחירות ישירות חד-פעמיות לראשות הממשלה. המועמד המנצח יידרש לזכות ב-40% מהקולות לפחות, ולרשותו יעמדו 90 ימים להרכבת ממשלה

נתניהו ודרעי, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ודרעי, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל (ש"ס) הניחו היום על שולחן הכנסת את הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, שנועדה לנסות ולפתור את המבוי הסתום במערכת הפוליטית.

על פי נוסח הצעת החוק, ישראל תלך בתוך חודש לבחירות ישירות חד-פעמיות לראשות הממשלה מבלי לפזר את הכנסת. כל חבר כנסת יוכל להציג את מועמדותו, ובלבד שיאסוף חתימות של 20 חברי כנסת שימליצו עליו.

עוד עולה מפרטי ההצעה, כי בבחירות המיוחדות יוכלו להצביע רק מי שהשתתפו בבחירות האחרונות לכנסת. המועמד המנצח יידרש להשיג לפחות 40% מהקולות לפחות, ובמידה שאף אחד מהמועמדים לא יחצה רף זה – יתקיים סיבוב שני בתוך 14 ימים. מרגע פרסום התוצאות, הזוכה יקבל לידיו את סמכויות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. לרשותו יעמדו 90 ימים כדי להרכיב ממשלה, ועליו להודיע על כך ליו"ר הכנסת מבלי שהנשיא יהיה מעורב בהליך.

בחדשות 12 דווח אמש על היוזמה של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתכנע לתמוך ברעיון, לאחר שהגיע למסקנה כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לא יחזור בו מסירובו להקמת ממשלה שתישען על רע"מ, ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער לא יצטרף לממשלה בראשותו. דרעי ויו"ר ימינה נפתלי בנט נועדו אתמול לפגישה ממושכת, שעל פי הדיווח עסקה ביוזמה החדשה.

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) התייחס הבוקר בכאן ב' להצעה לקידום חוק בחירה ישירה, ואמר כי היא "הדבר הנכון ביותר. בטוחני שאפילו סיעות גוש רק לא נתניהו יתמכו במהלך, על מנת שנראה באופן חד וברור את מי העם רוצה בראשות הממשלה". אזולאי הוסיף, כי מפלגתו לא תצטרף לממשלת לפיד-בנט "בשום קונסטלציה". לדבריו, "הציבור שלנו רצה ממשלת ימין בראשות נתניהו".

במפלגות הגוש המתנגד לנתניהו הביעו התנגדות ליוזמה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בטוויטר: "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק. רק לפני שנה נעשו שינויים בחוקי היסוד לטובת קיום ממשלת חילופים בין גנץ לנתניהו, אבל בשנייה שזה לא התאים לנתניהו דבר לא הפריע לו כדי לגרור את מדינת ישראל לסבב בחירות רביעי ומיותר. שינוי חוקי יסוד כתוכנית כבקשתך הוא צעד פסול, ובמקרה כזה ישראל ביתנו תתנגד לו".

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום עם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ועם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי, וזאת בניסיון לקבל את המלצת המשותפת עליו להרכיב את הממשלה במידה והנשיא יקיים סבב התייעצויות נוסף. בתום הפגישה הופצה תמונה משותפת של השלושה. בהודעה עליה נמסר כי הם "דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע ממשלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'. בפגישה המשיכו את הדיון במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות האלימות והפשיעה וביטול חוק קמיניץ, ונושאים בוערים נוספים ועל פתרונות אפשריים לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב".

תגיות:ש"סבחירה ישירהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה