חדשות בארץ

דיווח: זו היוזמה החדשה שעשויה לפתור את הפלונטר הפוליטי

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, יו"ר ש"ס אריה דרעי העלה בפני יו"ר ימינה נפתלי בנט את היוזמה לעריכת בחירות ישירות מיוחדות לראשות הממשלה ללא בחירות נוספות לכנסת. בנט העלה את האפשרות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשתכנע לתמוך ברעיון, והצעת חוק בנושא צפויה להיות מוגשת כבר השבוע לכנסת

נתניהו, דרעי ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו, דרעי ובנט, תמונת ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

16 ימים נותרו עד לפקיעת המנדט שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת ממשלה חדשה. ברקע הקשיים הניצבים בפניו, המסתמנים כבלתי עבירים, דיווח הערב (ראשון) פרשן חדשות 12, עמית סגל, על יוזמה חדשה לפתרון המבוי הסתום: קיום בחירות ישירות מיוחדות לראשות הממשלה, בלי בחירות נוספות לכנסת.

על פי הדיווח, המקור ליוזמה הוא יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שהציג אותה בפני יו"ר ימינה נפתלי בנט. בהמשך היא עלתה כאחת האופציות לפתרון הפלונטר הפוליטי בפגישתו של בנט עם נתניהו בשבוע שעבר. נתניהו השתכנע לתמוך ברעיון, שכן הגיע למסקנה שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לא יחזור בו מסירובו להקמת ממשלה שתישען על רע"מ, ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער לא יצטרף לממשלה בראשותו.

מוקדם יותר היום נועדו בנט ודרעי לפגישה, שנמשכה כשעתיים. לדברי סגל, הפגישה הממושכת עסקה ביוזמה החדשה, והצעת חוק בנושא צפויה להיות מונחת כבר השבוע על שולחן הכנסת.

נתניהו קרא הערב לבנט וליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, להצטרף לממשלת ימין: "האפשרויות שלפנינו חדות וברורות", אמר, "ממשלה שעיקרה שמאל –  לפיד, העבודה, מרצ, בתמיכת המשותפת – או ממשלת ימין יציבה וחזקה לארבע שנים".

'הממשלה הבאה צריכה להגן על חיילי צה"ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג, צריכה לשמור על ההתיישבות, צריכה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל", הוסיף נתניהו. "רק ממשלת ימין חזקה תעשה זאת. אפשר להקים אותה בנקל. ולכן אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער – תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה".

"'אני קורא לבנט מחר להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר'', חתם ראש הממשלה את דבריו.

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כי יעלה מחר להצבעה במליאה את ההצעה להקמת הוועדה המסדרת לפי מפתח של נציג לכל חמישה חברי כנסת. במחנה מתנגדי נתניהו דורשים נציג לכל ארבעה חברי כנסת. לאחר שבשבוע שעבר סירבו בימינה לתמוך בהצעת הליכוד, כתב זוהר בטוויטר: "אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הווטו בכל החלטה. אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".

תגיות:נפתלי בנטאריה דרעיבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה