חדשות בארץ

אבסורד שהפך ל’טרנד’: ערבים מתעללים בחרדים, ומפרסמים את זה ברשת

תופעה מטרידה ביותר נראית לאחרונה ברשתות החברתיות הערביות: סרטונים שבהם נראים ערבים תושבי ישראל מתעללים בחרדים, מתעדים את מעשיהם וזוכים לאהדה רבה ואף לחיקוי מעשיהם

בתמונה: חרדי רוכן להרים את הכובע שלו, שהועף מראשו על ידי הערבי (צילום מסך)בתמונה: חרדי רוכן להרים את הכובע שלו, שהועף מראשו על ידי הערבי (צילום מסך)
אא

תופעה מטרידה ביותר נראית לאחרונה ברשתות החברתיות הערביות: סרטונים שבהם נראים ערבים תושבי ישראל מתעללים בחרדים, מתעדים את מעשיהם וזוכים לאהדה רבה.

באחד הסרטונים נראה בחור ערבי תושב מזרח ירושלים, שמכה אדם חרדי שהתהלך לתומו באחד מרחובות העיר. בסרטון נראה הערבי כשהוא מפיל את הבחור החרדי אל הארץ, מתעד את הנעשה וצוחק. 

בסרטון נוסף נראית קבוצה גדולה של נערים ערביים סמוך לשער שכם, שמתעללת בחסיד נטורי קרתא שצעד סמוך לרחוב סולטן סולימאן. הנערים היכו את החסיד בפניו, זרקו עליו אבנים וגרמו לפציעתו. 

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מליל שבת בשער שכם, נראים צעירים ערבים זורקים אבנים על איש נטורי קרתא שצעד ליד רחוב סולטן סולימאן – תוך שהוא זב דם.

הסרטונים הופצו ברשתות החברתיות הערביות והפכו ל'סנסציה' בקרב דוברי ערבית המתגוררים בארץ. 

בעקבות הסרטונים פתחה משטרת ישראל בפעולות חקירה מקצועיות, ואף עצרה את אחד התוקפים - בן 18 ממזרח ירושלים, שהובא לבית המשפט אך שוחרר בתואנה כי "המעשה לא מצדיק מעצר", כך על פי הדיווח של לירן תמרי מ'ידיעות ירושלים'. 

"זה הפך לאופנה מחרידה", אומר איש התקשורת בועז בן ארי. "מצלמים איך שהם מכים עוברי אורח חרדים, מעלים לרשת החברתית 'טיק-טוק' ושם מקבלים הערצה, מחיאות כפיים בלי גבול וירטואליות, על המעשה הנועז - מה שגורם לאחרים לחקות אותם שוב ושוב ושוב, והתחיל מעגל מחריד".

במקרה נוסף שאירע לאחרונה הותקף נער חרדי בן 14 מירושלים, שעשה את דרכו מהישיבה לביתו בנווה יעקב, ברכבת הקלה, והותקף על ידי ערבי תושב בית חנינא. 

בסרטון נשמע הערבי שצילם את הסרטון כשהוא אומר לתוקף: "יאללה, שים לו בעיטה או תן לו כאפה. קדימה". הצעיר בן ה-21 נעצר והובא לבית משפט השלום בירושלים, אך הכחיש מכל וכל שצילם את הסרטון, וטען כי קיבל אותו. 

מעצרו הוארך עד לגמר ההליכים נגדו, ובד בבד ממשיכה המשטרה בחקירתו. 

תגיות:יהודיםהתעללותערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה